Translate

30/12/2012

LATOK NGEH PUN PATUT DIAJAR...

tendang

Ngeh, Ngeh, Apa Kaitan Syed Mokhtar Dalam Lu Punya Drama?


DAH tak dapat lagi ditahan-tahan sikap anti Melayu pemimpin DAP ini ya, sehingga bila nak mempertahankan diri dari tuduhan korup pun, Ngeh Koo Ham cuba mengaitkan perkara itu dengan jutawan Melayu, Tan Sri Syed Mokhtar Bukhari.

Seolahnya, adalah menjadi satu kesalahan besar untuk orang Melayu jadi Jutawan.

Ngeh hari ini dipetik media tempatan sebagai berkata, “Kalau hendak tanya dan belajar bagaimana dapat duit banyak, tanyalah mereka yang lebih berjaya seperti Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary dan billionair lain”.

Apa hal pulak nama Syed Mokhtar terkait dalam kekorupan Ngeh menerima tanah dari kerajaan Kelantan atas balasan melantik Nizar jadi MB Perak?  Kononnya, dia (Ngeh) bukan penjawat awam sehingga menjadi kesalahan untuk menjadi kaya, habis, Syed Mokhtar tu penjawat awam ke?

Betullah seperti yang dihebohkan kebelakangan ini, cina DAP ini sedang menyasarkan jutawan Melayu untuk diserang kerana DAP percaya hanya cina sahaja yang layak menjadi kaya di negara MALAYsia ini.  Gamaknya tak cukup kaya lagi cina di negara ini, sehinggakan satu-satunya jutawan Melayu yang tersenarai di kalangan cina-cina yang lain itu juga yang disebutnya.

Apa Ngeh tak sebut nama jutawan cina yang lain, macam Robert Kuok, Lee Kim Hua, Lee Shin Cheng, Teh Hong Piow, Quek Leng Chan dan lain-lain, kenapa hanya Syed Mokhtar?  Walhal, depa semua tu lebih kaya dari Syed Mokhtar pun.

Dalam masa yang sama, penulis rasa Ngeh cuba nak mengalih perhatian masyarakat dari masalah sebenar dia dengan cuba menimbulkan isu perkauman seperti ini.  Ngeh tahu, dia pasti sangkut sebab semuanya sudah jelas bahawa ‘penganugerahan’ tanah lebih 4,000 hektar itu berlaku betul-betul berlaku selepas Nizar dilantik sebagai Menteri Besar Perak.

Yang bongok saja percaya perkara itu kebetulan.

Ngeh tak usahlah nak kelentong kononnya nama dia digunakan dalam kedua-dua syarikat tersebut untuk mewakili ‘sekumpulan besar pelabur’ yang lain, siapa nak percaya temberang murah macam itu.

Kalau orang UMNO bagi alasan macam ini, bertan-tan sindiran dan sumpah seranah yang ditujukan kepada individu tersebut.

Bagilah alasan yang masuk akal sikit, nama saja graduate dari universiti tersohor, Universiti Malaya tapi kualiti Ngeh memang jelas nampak hampeh, sebijik  macam budak sekolah tadika.

Begitu juga dengan surat sokongan yang dijadikan alasan pembelaan.  Apa kaitan surat sokongan pada 2005 itu dengan Ngeh ambil alih syarikat yang terima tanah beribu-ribu hektar dari Nik Aziz.

Sumber memaklumkan penulis, trasnkrip perbualan Nik Aziz dan Ngeh pada suatu malam dibulan Mac 2008 adalah berbunyi seperti berikut
.”Latok Ngeh, kalau gua bagi lu tanah atas lu punya nama, nanti nampak sangat loor..ini ada satu company sudah ada libu-libu hektar Kelantan punya tanah, lu ambil alih ini company (guna proksi), serupa macam gua bagi lu tanah jugalah, boleh ka latuk?  Bole aa, nanti itu Nizar kasi angkat jadi Menteli besar Perak ya.

Oh ya, penulis suka nak sebutkan disini, Upayapadu Sdn Bhd ini hanyalah diversion saja sebab Ngeh hanya pegang 40% saham saja dalam syarikat itu.  

Yang seboleh-bolehnya cuba nak disorokkan sekarang ialah syarikat Efektif Kirana yang memiliki 51% saham dalam Upayapadu Sdn Bhd.

Syarikat inilah yang dimiliki 99% oleh Ngeh, 1% lagi oleh 2 yang lain.

Sebab itu Nga Kor Ming (sepupu Ngeh), buat-buat diam taknak masuk campur, sebab pembabitan dia hanya dalam Upayapadu, sedangkan yang control Upayapadu ialah Efektif Kirana yang dimiliki Ngeh sepenuhnya.

Sumber:mykmunet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...