Translate

17/01/2012

USTAS NUAR AL-JUBURI MEROYAN LAGI DI MUMBAI !!!!!


Undang-undang berkaitan kegiatan homoseksual di negara ini relevan dan berperanan luas dalam mengekang gejala di luar tabii yang melanggar kejadian semula jadi itu daripada terus menular.

Sambil membidas tindakan mempertikaikan undang-undang tersebut, Ketua Kluster Governans, Perundangan dan Pengurusan Awam Majlis Profesor Negara, Prof. Dr. Nik Ahmad Kamal Nik Mahmood berkata, kewujudan undang-undang berkaitan homoseksual itu selaras dengan undang-undang Islam dan lain-lain peraturan agama di Malaysia. 
Di dalam Perlembagaan, katanya, secara jelas menyatakan bahawa Islam sebagai agama rasmi dan tiada pihak boleh meminda undang-undang yang sememangnya selaras dengan agama Islam. 

"Pada pendapat saya, kita tidak harus terikut-ikut dengan pendekatan hak asasi tajaan Barat. Undang-undang berkaitan homoseksual yang ada selaras dengan undang-undang Islam dan semua peraturan agama lain di Malaysia.

"Menghalalkan gejala homoseksual dan seumpamanya akan merosakkan reputasi negara kita pada mata dunia Islam sebagai negara Islam yang berpegang kuat kepada undang-undang agama itu di samping menjadi sebuah negara di ambang status negara maju.

"Kenapa kita harus merosakkan semua itu dengan meminda undang-undang sedia ada demi kepentingan kumpulan-kumpulan songsang ini? Saya rasa ini adalah untuk kepentingan politik peribadi jangka masa pendek yang dapat memberi kesan jangka panjang teramat besar kepada orang islam khususnya," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mempertikai undang-undang berkaitan kegiatan seks songsang tersebut dengan menyifatkannya sebagai lapuk dan tidak boleh diterima sebagai sesuatu yang relevan.
Pakar undang-undang, Prof. Dr. Roselina Ahmad Sufi berkata, kenyataan bahawa sesebuah undang-undang tidak relevan atau lapuk adalah tidak tepat kerana undang-undang yang dimaktubkan Parlimen adalah terpakai selagi ia tidak dimansuhkan.

Justeru, katanya, semua rakyat Malaysia tanpa mengira kedudukan perlu mematuhi dan mendaulatkan undang-undang tersebut.

"Jika terdapat pihak yang mengatakan ia tidak relevan, adalah wajar untuk kerajaan meneliti semula setelah mengambil kira pandangan semua lapisan rakyat berkenaan klausa-klausa mana yang tidak relevan.

"Namun begitu, pandangan hanya seorang individu atau segelintir pihak secara jelas tidak mencukupi," katanya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...