Translate

31/12/2011

Mulut yang celupar - Siapakah pemimpin Umno yang tiada masalah: Shahrizat

APABILA Shahrizat melemparkan kenyataan demikian, AYT tersentak. Kenyataan itu, seolah-olah para pemimpin Umno diliputi masalah, hanya sahaja belum terbongkar?.

Shahrizat selaku Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat yang terpalit dengan skandal projek Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC) mengeluarkan kenyataan itu sebagai mengulas tindakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) yang memulakan siasatan terhadap kes itu baru-baru ini.
Bagi AYT, kenyataan spontan yang keluar dari mulut Shahrizat yang juga ketua wanita Umno itu seperti menyindir semua pemimpin Umno agar tidak berlagak bersih dari masalah.

"Skandal mereka belum terdedah dan masa yang akan menentukan keadaan diri mereka dalam Umno.

Isu terkini yang melanda Umno apabila Bekas Menteri Besar Selangor Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo didapati bersalah kerana rasuah di mahkamah Tinggi Shah Alam . Dikhuatirkan bahawa jatuhnya hukuman terhadap mantan MB Selangor itu, akan dijadikan bukti dan kayu pengukur bahawa pemimpin Umno sukar untuk dijadikan contoh teladan buat rakyat Malaysia.

Sebelum ini ramai juga pemimpin Umno yang "terlibat" dalam kes salahguna kuasa, walaupun pada akhirnya ada juga terlepas.

"Beberapa tahun lepas, beberapa orang pemimpin kanan Umno pernah dihadapkan ke Lembaga Disiplin Umno sehingga ke SPRM kerana dakwaan rasuah.

"Malah, bekas Naib Presiden Umno sendiri turut terbabit dengan rasuah sehingga terpaksa melepaskan jawatan beliau,".

Dengan isu skandal penyelewengan dalam NFC pula katanya, ramai percaya bukan setakat Shahrizat sahaja yang terlibat, malah ramai lagi pemimpin kanan negara juga boleh dikaitkan dengan kelulusan projek tersebut.

Laporan Ketua Audit Negara 2010 juga tegasnya, sudah cukup menjadi bukti kepada rakyat betapa ketirisan dan penyelewengan berlaku dalam kerajaan pimpinan Umno BN.

Nampaknya DS Najib sedang menghadapi timbunan masalah untuk diatasi sebelum berdepan dengan rakyat untuk meminta mandat semula.

Posted by musram rakunman

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...