Translate

10/08/2011

TAKTIK DIN PUDU NAK TOLONG USTAS NUAR AL-JUBURI


Dari Semut Api:

Sedar tak sedar, rupanya ada udang di sebalik batu. Tindakan Si Din Pudu ni rupanya ada kaitan dengan Si Ketua Penipu tu rupanya.

Mungkin diorang ingat, rakyat Malaysia tak tahu taktik diorang ni. Semut pun secara tak sengaja terfikir mengenai perkara ni bila baca laporan berikut:

KUALA LUMPUR, 7 Ogos — Pakatan Rakyat akan menyerahkan satu surat rasmi kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak meminta agar diadakan sidang tergempar Parlimen bagi menyelesaikan Isu berkaitan pengurusan pilihan raya — didakwa pemastautin tetap diberikan hak untuk mengundi.
Isu daftar menjadi hangat baru-baru ini ekoran pendedahan mengenai tindakan menukar status kewarganegaraan pemastautin tetap kepada warganegara dalam tempoh yang singkat dan ia mendapat bantahan kepimpinan Pakatan Rakyat.
Bagaimanapun perkara itu dinafikan oleh Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).
Menurut Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub, pihaknya memberi tempoh tujuh hari kepada Najib untuk memanggil sidang tergempar Parlimen.
Surat rasmi itu akan diserahkan esok di Parlimen dan akan diterima Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz.
“Kita beri tempoh tujuh hari untuk adakan sidang tergempar Parlimen.
“Kita mahu isu pemastautin tetap bertukar kepada warganegara dengan cepat dibahaskan sebelum kita membuat tindakan selanjutnya,” kata Salahuddin sambil menambah, tindakan itu akan mengancam keselamatan negara.
Kalau ikutkan, tempoh yang diorang bagi tu adalah sama dengan tarikh sebut semula kes Si Ketua Penipu tu di mahkamah.

Maknanya, mereka awal - awal lagi dah buat rancangan untuk menangguhkan perbicaraan kes liwat Si Ketua Penipu tu terhadap Pembantu Khasnya.

Dengan adanya tuntutan tersebut, diorang secara tak lansung boleh memerangkap pihak Kerajaan untuk menangguhkan salah satu diantara dua perkara berikut:

1. Sidang Parlimen Khas bagi membincangkan daftar pemilih. Surat pun dah dihantar bagi membolehkan sidang tersebut diadakan. Jika sidang tersebut berlaku maka;

2. Si Ketua Penipu tu mempunyai alasan untuk tidak hadir di mahkamah bagi membolehkan dia hadir ke sidang khas tu nanti. Jadi, dia boleh tangguhkan kes dia dimahkamah.

KALAU Sidang Khas Parlimen tidak diadakan, maka ada ruang untuk diorang buat bantahan dan modal untuk diorang berpolitik mengenai isu daftar pemilih ni nanti.

Itu je la taktik diorang. Diorang cuma nak bagi alasan supaya Si Ketua Penipu tu dapat menangguhkan perbicaraan kes dia je. Bukan nak cerita pasal daftar pemilih tu sangat pun!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...