Translate

11/08/2011

NEGARA BERKEBAJIKAN PAS ??? - BHG II


Kurma Cap Ahmad Said



Alhamdullilah setiap tahun Kurma Cap Ahmad Said beserta dengan air zam-zam tetap diedarkan di seluruh pelusuk Negeri Terengganu dengan tidak mengira fahaman politik yang diwarisi.  Namun begitu dipertikaikan oleh juak-juak pembangkang terutamanya PAS yang diterajui oleh DS Hadi.


Sebagai Menteri Besar beliau berhak menggunakan wang Kerajaan Negeri untuk manfaat rakyat Negeri Terengganu.  Bukan itu saja, DANA Hari Raya juga dibahagikan kepada semua rakyat yang layak menerimanya.  

Bukan itu saja, yang terbaru Kerajaan negeri Terengganu semalam mengumumkan pemberian bonus kepada kira-kira 20,000 kakitangannya sebelum Hari Raya Aidilfitri ini yang melibatkan perbelanjaan sebanyak RM10 juta.  Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said ketika mengumumkan berita baik itu berkata, bonus RM500 tersebut diberikan kepada semua kakitangan awam termasuk daripada badan berkanun negeri dan pesara.

Ada negeri lain yang mana Menteri Besarnya / Ketua Menteri turut melakukan amal jariah seperti yang dilakukan oleh Menteri Besar Terengganu ? Rasanya tak ada.  Syabas dan tahniah Dato' Ahmad Said MB Terengganu.  Usah peduli apa yang diperkatakan oleh pembangkang (PAS).  Bersedekah adalah satu amalan yang sangat mulia.

Dalam menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak yang mulia ini, apa yang dilakukan oleh DS Hadi kepada masyarakat disekelilingnya ?????? Hanya pandai bercakap tapi tak serupa bikin. Sepatutnya kalau nak keluarkan 'BUKU NEGARA BERKEBAJIKAN' DS Hadi perlu melaksanakannya terlebih dahulu, jangan hanya bayangan saja, seperti 'MAHARAJA AYAH PIN'. 

Cuba singkap-singkap lah sedikit keadaan masyarakat disekeliling Masjid RUSILA tu.  Apa yang berlaku tidak diambil perduli.  Makan ke.. atau tidak ke.... 

Bersambung di Bahagian III

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...