Translate

06/08/2011

LANGKAH TERAKHIR ANWAR SEBELUM DITALQINKAN!


Anwar Ibrahim sedang menghitung hari bila karier politiknya akan ditalqinkan oleh rakyat. 

Sebelum menghembus nafas terakhir politik, adalah lebih afdal jika Perdana Menteri dan isteri turut diheret ke kancah kes liwat yang sedang dihadapi.

Maka tidak hairanlah mengapa portal media dan blog berkiblatkan pembangkang mula mainkan isu subpoena DS Najib dan DS Rosmah.


Tiga individu lain turut diheret untuk dikenakan subpoena adalah Musa Hassan, Rodwan dan Hasanuddin. Lima saksi bakal dijadikan mainan portal dan media pembangkang kononnya terlibat dalam konspirasi menjatuhkan karier politik beliau.

Namun persoalan cukup menarik boleh ditimbulkan ...

1) Dimanakah relevan dan kaitan secara langsung dengan kes liwatnya melainkan jika ianya bertujuan untuk melengahkan dan menangguhkan kes yang dihadapi.

2) Tujuan subpoena hanyalah untuk mempengaruhi dan menguatkan lagi tekanan ke atas hakim kerana jika tuntutan tidak dilayan, maka badan kehakiman akan dikatakan sebagai berat sebelah, tidak menyebelahi Anwar Ibrahim.

Bukti telah nyata ... DNA Anwar Ibrahim melalui air mani beliau ada didalam dubur Saiful! Tidak timbul isu soal memanggil kelima-lima sebagai saksi kes.

Anwar Ibrahim cukup tahu alibinya Wan Azizah telah mengeluarkan kenyataan yang cukup bercanggah dengan bukti rakaman cctv sememangnya Anwar Ibrahim berada di tempat kejadian liwat.

Tidak ada kaitan secara langsung mahupun tidak langsung mahu mengheret Perdana Menteri dan isteri ke kancah liwat Anwar Ibrahim.

Anwar Ibrahim ... sendiri korek, sendiri tanggung! Karier politik anda semakin hampir untuk ditalqinkan.  DS Najib dan DS Rosmah boleh ucapkan 'Selamat Maju Jaya kepada Anuar semasa menduduki Alam Barzah di Penjara Sungai Buloh.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...