Jumaat, 29 Julai 2011

Ahli Parlimen D Jeyakumar mati kelaparan - Biarkan....

Memang lawak bila seorang Ahli Parlimen macam D Jeyakumar yang ditahan Polis dibawah Ordinan Darurat mengugut nak melancarkan mogok lapar dalam tahanan. Agaknya dia nak mendahului umat Islam bila “berpuasa” lebih awal sebelum masuk bulan Ramadhan kot..
Kalau dah buat salah, kenapa pulak takut kena tindakan? Kononnya nak berjuang untuk rakyat, tapi bila pecah tembelang pasal nak hidupkan fahaman komunis didalam negara, meroyan pulak dia tuduh Polis tak adil dan tak profesional..


Polis bukan suka-suka hati nak tangkap orang tanpa sebarang sebab munasabah baii.. Dah terbukti pemimpin Parti Sosialis tu nak menghidupkan balik fahaman komunis dan nak menjatuhkan kepimpinan DS Najib, jadi Polis terpaksa lah tangkap..
Polis juga jumpa bukti kukuh berupa T Shirt, banner, lencana dan risalah mengenai fahaman baru komunis yang cuba pemimpin-pemimpin PSM sebarkan pada rakyat. Itupun tak cukup lagi ke untuk Polis tahan mereka semua dibawah Ordinan Darurat?
Lagipun, Polis dah temui bukti yang pemimpin PSM selalu buat lawatan ke luar negara atas jemputan parti sosialis negara lain. Pemimpin PSM juga dikhabarkan selalu menghadiri program yang melibatkan perbincangan mengenai penyebaran ideologi sosialisme di dalam dunia moden.
Selain tu, Polis juga ada maklumat mengenai hubungan rahsia PSM dengan PKM di Thailand. Ni semua dah cukup untuk buktikan penglibatan PSM yang cuba bawa pengaruh komunis dari negara luar ke Malaysia.
Jadi, Spy rasa Polis melakukan tindakan tepat bila menahan semua pemimpin PSM tu dibawah Ordinan Darurat. Pedulikanlah kalau mereka nak mogok lapar ke.., nak mogok mandi ke.., nak mogok tidur ke.., atau nak mogok berak sekalipun.. Memang padan lah mereka ditangkap kerana mengancam keselamatan negara..
Satu yang Spy heran…, macam manalah agaknya penduduk di Sungai Siput boleh angkat mamat tu jadi Ahli Parlimen? Macam tu punya perangai, bukan setakat nak kata jadi ahli Parlimen, tapi jadi ahli JKKK kampung pun tak layak baii..
Kononnya dia nak mogok lapar sebab hampa dan kecewa dengan tindakan Polis dan juga pendirian kerajaan terhadapnya dan lima lagi aktivis PSM. Kononnya dia akan mogok lapar tu sampai dia dan tahanan lain dibebaskan..
Spy harap pihak PDRM jangan layan sangat karenah si Keling tu.. Kalau dia ditakdirkan mati dalam tahanan pun, biarkan je lah sebab dia sendiri yang cari pasal.. Kita bukannya tak bagi dia makan, tapi dia sendiri yang buat perangai tak mau makan..
Tu bukannya apa.., kononnya nak tiru perangai ahli politik di India sana tu.. Kalau kat India bolehlah ugut kerajaan dengan mogok lapar.. Jeyakumar kena ingat yang sini bukannya India.., tapi Malaysia. Polis kat sini tak heran laa kalau ada tahanan yang tak mau makan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...