Translate

07/06/2011

Pompuan Mati Katak ??

wanita-muslimah

Ada setengah2 orang Islam ( Nie Geng Yg Cinta Dunia ) menggunakan hadis2 tentang wanita Islam menyertai peperangan sebagai dalil atau alasan nak bagi boleh jugak pompuan keluar rumah. Memang ada dalam beberapa hadis tentang beberapa Sahabiah yang membantu Nabi S.a.w berperang melawan orang kafir. 

Tapi biasa la Ulamak Suu’ ( Ulamak Jahat N Chenta dunia bersarang dlm hati) memang pandai manipulasi fakta. Ambik hadis tu kemudian syarah pulak ikut nafsu. Tu Ular Dalam Semak Ulamak, yang lagi kelakar ustaz yg baca terjemahan Bahasa Melayu jer kitab hadis pun pandai nak syarah hadis. Lepas kaitkan hadis tu dengan pompuan boleh kerja jadi nurse, jadi tentera, jadi itu la.., Jadi ini la.. dengan alasan Islam tak sempit, Islam tak rigid, Islam tak larang ( biasa la sebab bini Ustaz pun keje) orang pompuan keje..
Memang wanita bole keluar rumah membantu di dalam peperangan seperti menyediakan makan minum, merawat orang cedera atau kalau perlu angkat senjata turut sama berperang. Tapi hang pa (Kamu) mesti ingat, menda tu terjadi dalam keadaan tidak normal atau tidak biasa atau tidak selalu atau lebih tepat lagi ketika dharurat.

Pompuan2 Dalam Kes Ini Diberi Keharusan Untuk Ke Medan Perang Kerana :

·         Itu Adalah Dharurat;
·      Peperangan Itu Bukannya Perang Yang Berasaskan Kefahaman Kebangsaan, Kenegaraan, Perkauman Atau Sewaktu Dengannya, Tetapi Perang Fi Sabili’llah Bahkan Dipimpin Oleh Imam Yg Beriman Dan Solih Lagi Taqwa.
·  Peperangan Itu Dilakukan Mengikut Hukum2 Peperangan Yang Diajar DiDalam Syariat Islam.
·        Tarak Gaji Atau Elaun Sara Hidup = Ikhlas Kerna Allah Swt.

Kumpulan2 Atau Individu Yang Memperjuangkan Dan Menghalalkan Sewenang Wenangnya Kaum Wanita Keluar Rumah Dengan Memperalatkan Quran Dan Hadis Terang2 Telah Khianat Terhadap Allah Dan Rasulnya. Kerana Tujuan, Sebab2 Dan Keadaan Wanita Moden Keluar Rumah Itu Tiada Sama Seperti Wanita Wanita Beriman Keluar Rumah.

Lagipun Tidak Setiap Hari Dan Masa Wanita2 Beriman Itu Keluar Rumah. Dalam Keadaan Normal Wanita2 Beriman Pada Adat Kebiasaannya Tinggal Di Dalam Rumah Memainkan Peranan Keibuan Mereka. So Bukannya Setiap Hari Wanita2 Beriman Keluar Rumah Atau Di Medan Perang. Ini Hari2 Kuar Pi Keje, Apa Citer? Kat Mana Dharuratnya? Ini Sume Kerna Cintakan Dunia....Takut Menjadi Miskin Dan Takut Akan Rezeki Serta Tidak Sanggup Hidup Berpada Pada Dengan Dunia Yang Sementara Nih....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...