Translate

26/04/2011

REFORMASI 98 KINI KEMBALI.. CINA BAKAL GULING KERAJAAN BN!!?


Sebentar tadi Melayu CinDia sempat berbual2 dengan rakan2 berbangsa Cina dan India di sekitar Kuala Lumpur. Setelah sekian lama khayal bersembang, tiba2 terbuka cerita mengenai Politik Tanah Air. Kawan Melayu CinDia berbangsa Cina tersebut membongkar 1 kisah masa depan Politik Negara terutamanya momentum politik Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim. Beliau mengakui GERAKAN REFORMASI akan kembali tercetus sepertimana yang telah dilalui pada 1998. 

Namun, jika 12 tahun dahulu kita dapat melihat kebangkitan 'sementara' Masyarakat Melayu menyokong kepimpinan Anwar, namun pada kali ini 1 perancangan rapi sedang berlaku di mana Anwar akan mengajak kesemua masyarakat Cina bangkit dan melakukan 'perubahan' drastik terhadap kepimpinan Negara. Jika 12 tahun dahulu PAS tampil sebagai sebuah parti yang menjadi penggerak utama Gerakan Reformasi, kali ini DAP akan menduduki takhta tersebut. DAP akan memulakan gerakan di setiap NGO Cina bagi menyertai Gerakan ini di mana Anwar akan tetap dijadikan ikon Pemangkin Gerakan Reformasi.

Apakah kesudahan kesemua ini? Melayu dan India kata beliau mesti bersiap sedia. Kerajaan BN bakal digulingkan oleh DAP melalui hasutan perkauman?? Apa misi Anwar sebenarnya?? PERDANA MENTERI.. Jawatan yang dijanjikan DAP jika Gerakan Reformasi ini berjaya.

Persoalannya, sejauhmana keikhlasan Anwar untuk membantu masyarakat Cina. Jika dahulu dipuja Melayu sehingga kononnya sanggup ke depan menikam Cina dengan keris saktinya, kini pedang Cina pula digunakan untuk menikam Melayu. Jika dahulu dijulang sebagai Pahlawan Hang Tuah, kini ditukar pula wataknya kepada seorang Pahlawan Zhao Dengyu.

Jika dahulu beliau pernah mengugut untuk membakar Kitab Bible, tidak mustahil kandungan2 Al Qur'an dicampak sahaja menggunakan kitab ciptaannya sendiri. Manusia apa ini? Jika dahulu Dasar Ekonomi Baru (DEB) dipertahankan, kini dihina pula dasar tersebut. Adakah benar Anwar akan pertingkatkan Ekonomi NEGARA? FIKIR!!


by Gelombang Rakyat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...