Translate

16/02/2016

Gempar!! Akhirnya terbongkar wajah sebenar pembunuh Amin Beyond?

Terkini ; Suspek Pembunuh Amin Beyond Dapat Ditangkap?

Kes pembunuhan aktivis Melayu Pulau Pinang, Syed Amin Jainul Abidin memang benar-bebar menggemparkan negara. Manakan tidak, beliau ditembak berkali-kali pada awal pagi minggu lalu atas sebab yang sehingga kini masih menimbulkan banyak tanda tanya banyak pihak.

Allahyarham yang dikenali sebagai aktivis Melayu yang paling lantang bersuara menentang kebiadaban Kerajaan DAP Pulau Pinang menindas penduduk Melayu di Pulau Pinang.

Kematian Allahyarham Syed Amin ini nyata diratapi oleh ramai pihak memandangkan cara Allahyarham menemui ajalnya.


Secara tiba-tiba telah menjadi viral dilaman-laman sosial Facebook dan Whatsapp hari ini bahawa pihak Polis Di Raja Malaysia (PDRM) telah berjaya menahan seorang suspek pembunuh Syed Amin.

Suspek berketurunan Melayu ini dikatakan ditahan di rumahnya.

Mengikut maklumat yang diviralkan berkenaan, semasa serbuan, pihak PDRM berjaya menemui sepucuk pistol jenama Glock 18C Austria 9X19 Austria berwarna Hitam, bernombor siri ESR 315 tanpa kelopak (megazine) dan peluru di rumahnya semalam.

Suspek yang berusia 25 tahun ini dipercayai mempunyai 2 rekod kesalahan lampau dimana dikehendaki oleh Balai Polis Bukit Jelutong dan dan Kepong. Namun begitu, tidak dapat dipastikan kesahihan maklumat yang sedang disebarkan di media sosial sejak hari ini.

Andai benar pihak PDRM berjaya memberkas suspek berkenaan, ini adalah kejayaan terhebat PDRM yang dapat menyelesaikan kes berprofil tinggi yang telah banyak menimbulkan persepsi sejak kejadian berkenaan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...