Translate

15/05/2014

KPDNKK LANCAR OPERASI 'OPS TITIK' - HEBOH SELURUH NEGARA ???



TAK GUNA BUAT OPERASI, JIKA TELAH DIUMUMKAN LEBIH AWAL SEBELUM OPERASI DIJALANKAN. 

BAGIKAN MELEPASKAN BATUK DITANGGA AJA ???

SEREMBAN, 13 Mei – Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) akan melancarkan Ops Titik secara besar-besaran pada Khamis ini bagi membendung kegiatan penyelewengan diesel di seluruh negara.
Menterinya Datuk Seri Hasan Malek berkata tindakan penguatkuasaan bersepadu secara besar-besaran itu berdasarkan hasil risikan dalaman dan maklumat daripada agensi penguatkuasaan lain.
“Beberapa individu, syarikat, sektor dan lokasi ‘hot spot’ (panas) dikenal pasti untuk disenarai pendek seperti stesen minyak, pemborong dan gudang simpanan yang menjadi transit untuk sindiket beroperasi,” katanya dalam siding media di sini, hari ini. Turut hadir Pengarah Penguat Kuasa KPDNKK Mohd Roslan Mahayudin.
Katanya KPDNKK akan bekerjasama dengan agensi penguatkuasaan lain seperti polis, Jabatan Kastam Diraja Malaysia, Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia serta Pihak Berkuasa Tempatan bagi memastikan aktiviti itu dapat dihapuskan hingga ke akar umbi.
Sumber: KLIK DISINI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...