Translate

12/11/2013

PENJARA SUNGAI BULOH BAKAL MENERIMA ANWAR SEMAKIN HAMPIR???

Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah
Peguam: Lantikan ketuai rayuan kes liwat sah

PUTRAJAYA - Peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah memberitahu Mahkamah Persekutuan hari ini bahawa pelantikannya oleh Peguam Negara untuk mengetuai pihak pendakwa raya dalam rayuan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah sah dan betul.

Beliau menggesa mahkamah tertinggi itu mengesahkan keputusan Mahkamah  Rayuan (COA) yang menolak permohonan Anwar untuk melucutkan kelayakannya daripada mewakili dalam kes itu.

Muhammad Shafee, dalam hujahannya di hadapan panel lima hakim Mahkamah Persekutuan berkata satu kenyataan direkodkan daripadanya mengikut Seksyen 112 Kanun Prosedur Jenayah semasa penyiasatan kes itu, namun beliau tidak dipanggil oleh pihak pendakwaan mahupun pihak pembelaan untuk menjadi saksi.

Peguam kanan itu seterusnya berhujah ia hanya berupa dakwaan atau andaian di pihak perayu dan peguam belanya Karpal Singh yang berhujah bahawa beliau hadir pada masa yang sama dengan pengadu utama Mohd Saiful Bukhari Azlan di kediaman Datuk Seri Najib Tun Razak yang ketika itu Timbalan Perdana Menteri.

"Isu tanggapan awam mengenai kehadiran saya di sana dan 112 kenyataan seperti dihujahkan peguam bela, tidak ada kaitan dengan kes ini.".

KLIK SINI untuk berita selanjutnya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...