Selasa, 22 Disember 2020

#UGUT KETUA POLIS JOHOR: LTTE MENCABAR NEGARA! TINDAKAN TEGAS PERLU DIAMBIL SEGERA


UGUTAN  BUNUH
oleh anggota kumpulan pengganas Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LTTE) adalah masalah yang serius yang memerlukan KEUTAMAAN DAN TINDAKAN SEGERA pihak kerajaan. Sasaran terhadap Ketua Polis Johor, Dato 'Ayob Khan Mydin Pitchay menggunakan setiap individu

Ia bukan gempak atau gertakan acah-acah, namun perlecehan yang menginjak kemampuan, maruah dan wibawa Polis DiRaja Malaysia (PDRM), juga banyak pasukan keselamatan dan penguatkuasaan kita. Bermakna, ia MENCABAR DAN MENGGUGAT KEDAULATAN NEGARA ini sendiri.

Ideologi radikal LTTE bukan lagi rahsia di mana 32 negara dan badan-badan perisikan dunia menstatuskannya sebagai badan pengganas. Malah, pengganas yang telah merentas aktivitinya di banyak negara ini pernah merekodkan pembunuhan ke atas beberapa tokoh penting dunia.

Malaysia tidak memerlukan masa yang diperlukan LTTE berkembang biak dalam negara ini kerana aktiviti dan suspek yang sudahpun berada dalam catatan PDRM. Kerajaan mesti membuktikan bahawa undang-undang adalah kemurnian yang dapat mengekang isu seperti ini.

Ideologi seperti LTTE yang mendapat perhatian dan simpati politik adalah mara yang PALING BERBAHAYA KEPADA SELURUH MANUSIA DAN DUNIA. Apatah lagi jika ideologi ini dapat mencapai kekuatan dan berada di puncak pemerintahan yang pernah menjadi sejarah sebelum ini. 

Cukuplah negara kita pernah mengalami derita berada di bawah pemerintahan Parti Komunis Malaya yang seboleh-bolehnya tidak mahu lagi dikenang.  Kita tidak mahu individu penting seperti DATO 'AYOB yang menjadi benteng rakyat menghadapinya, apatah lagi ke atas seluruh warga negara ini.

Kami juga menggesa siasatan integriti menyeluruh dilakukan ke atas semua anggota pasukan keselamatan dan penguatkuasaan negara dalam mengenal pasti dalang-dalang yang menjadi ejen penjenayah. Pembongkaran isu-isu curang mutakhir ini sangat membimbangkan.

Kerana selain politik yang menjadi 'penjaga' kepada aktiviti aktiviti seumpama, kewujudan anggota pasukan dalam pasukan menjadi menjadi 'api dalam sekam'. Jangan lagi kita berjaya pejuang-pejuang hebat sepertimana terjadi ke atas mendiang Sarjan Baharudin Ramli.

Semua isu ini telah diakui sendiri Ketua Polis Negara, Tan Sri Hamid Bador dan mengambil tindakan di bawah Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard. Sehubungan itu Pemuda PAS menyokong usaha PDRM sepenuhnya untuk semua masalah yang berjaya dibanteras.

"Islam Memperkukuh Perpaduan"

"Memimpin Negara"

IR. TS. HJ. KHAIRIL NIZAM KHIRUDIN

Ketua Pemuda PAS Malaysia

Ketua Pemuda Perikatan Nasional –

HARAKAHDAILY 21/12/2020

https://youtu.be/sG6Xp4PHuxY

 https://youtu.be/urMHG6Bmpss

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...