Translate

23/01/2020

LIM GUAN ENG DAN MUJAHID BERPAKAT JUAL ASET TABUNG HAJI?

LAGI ASET MELAYU ISLAM TERGADAI.

KISAH MENYEDIHKAN bagi Tabung Haji. Aset yang telah dibina menggunakan dana penyimpan Tabung Haji telah dijual. Aset ini merupakan aset yang bernilai tinggi dan beri pulangan lumayan pada Tabung Haji.
Aset yang disebutkan ini ialah Ladang Sawit yang terletak di Sibu. Tanyalah pada pekebun sawit, semua orang tahu ladang sawit akan beri pulangan lumayan.

Ladang ini bernilai lebih RM300juta. Apabila Mujahid selaku menteri yang menjaga Tabung Haji beliau telah melantik syarikat jurunilai untuk menurunkan nilai aset menjadi RM174juta supaya boleh dijual dengan harga rendah.

Manakala LIM GUAN ENG SELAKU MENTERI KEWANGAN BERTANGGUNGJAWAB MELULUSKAN PENJUALAN ini.

Apa yang malangnya, aset ini DIJUAL PADA SYARIKAT CINA BERNAMA TAMACO PLANTATION. Kenapa tidak dijual pada syarikat Bumiputera supaya keuntungan ini boleh dinikmati dan zakat yang dibayar boleh membantu Muslim lain.

APA PERLUNYA ASET INI DIJUAL?

INI LAH DINAMAKAN RASUAH TERSUSUN. Nilaikan aset rendah, jual pada rakan-rakan, keuntungan akan datang mereka bahagikan bersama. Mereka jual secara senyap supaya rakyat tidak nampak. Pendeposit juga tidak dimaklumkan.

BERITA JUAL ASET TABUNG HAJI.

Rujukan: KLIK DISINI

Rujukan: KLIK DISINI

PENGUMUMAN BURSA SAHAM.

Rujukan: KLIK DISINI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...