Translate

29/05/2017

MADEY NYANYOK BUKA PEKONG SENDIRI ???

Tun Dr Mahathir Mohamad membuat pengakuan NYANYOK hari ini.

Beliau mengaku bahawa ia menelan kos beratus-ratus juta untuk memenangi pilihan raya umum. Malah, Mukhriz Mahathir berkata, jumlah itu sebenarnya adalah RM1.5 bilion, yang juga adalah apa yang pembangkang dakwa Mahathir telah belanjakan pada pilihan raya umum 1999.

Pada tahun 1999, ahli perniagaan yang diketahui setia kepada Anwar Ibrahim atau kepada pembangkang mengadu bahawa mereka menghadapi diskriminasi dan penganiayaan. Mereka mendakwa kerajaan Mahathir telah memaksa mereka untuk menjual syarikat atau bank-bank mereka dan mereka disenaraihitamkan oleh jabatan dan kementerian kerajaan.

Melihat cara Mahathir merungut, ia memberikan gambaran bahawa mereka yang menyokong pembangkang adalah orang yang tidak jujur yang menipu kerajaan dengan mengelak daripada membayar cukai. Itulah sebabnya semua penyokong atau pembiaya pembangkang tertakluk kepada siasatan yang melibatkan pengelakan cukai pendapatan.

Mahathir juga berkata Najib memenangi pilihan raya umum 1999 kerana 2,000 undi tentera. Mahathir juga dituduh memenangi kerusinya pada pilihan raya umum 1999 dengan 2,000 undi hantu. Apabila media bertanya mengenai dakwaan ini semasa sidang akhbar pada awal pagi 30 November 1999, Mahathir tidak pernah menafikannya dan menjawab, “Malah pembangkang juga melakukan perkara yang sama.”

Sumber (1): KLIK DISINI
s
Sumber (2): KLIK DISINI


Oleh:  Salleh Said Keruak
Menteri Komunikasi dan Multimedia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...