Translate

03/01/2017

Muhyiddin Sanggup Berbohong Demi Mahathir & DAP?

Bantuan Rakyat 1Malaysia adalah merupakan satu skim pembahagian bantuan kewangan kepada golongan sasar secara lebih berkesan dari pemberian subsidi kepada seluruh rakyat Malaysia.  
Sebelum ini, subsidi, contohnya subsidi minyak yang diberikan telah memberi manfaat kepada seluruh rakyat Malaysia. Namun, perbelanjaan untuk subsidi minyak adalah terlalu besar dan manfaatnya tidak dapat dinikmati secara adil oleh rakyat Malaysia berpendapatan rendah.
Sebagai contoh, pemberian subsidi minyak memberi lebih manfaat kepada golongan berpendapatan tinggi kerana mereka menggunakan kenderaan yang menggunakan lebih minyak berbanding dengan golongan berpendapat rendah yang kebanyakan menggunakan motorsikal untuk bergerak:

Wang subsidi yang dimansuhkan ditukarkan ke dalam bentuk BR1M dan diberikan kepada golongan yang lebih layak menerima.  Untuk menerima BR1M, seseorang pemohon itu perlu membuktikan bahawa beliau layak menerima.  Rasuah apa yang perlukan permohonan dan pembuktian kelayakan?
Itulah sahaja modal yang Mahathir ada untuk menghentam kerajaan.  Lain-lain isu yang diketengahkan oleh Mahathir adalah isu lama yang telah dijawab tetapi dimainkan semula sehinggakan Mahathir berbunyi seperti sebuah radio karat.

Untuk menguatkan hujah beliau, beliau memerlukan sokongan para pemegang jawatan Pribumi.  Maka, yang lantang menyokong beliau tidak lain tidak bukan ialah anak beliau sendiri, Mukhriz.

Sumber: KLIK DISINI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...