Translate

11/04/2016

YB BIADAP > ‘Saya YB Kawasan Ni, Awak Tak Fahamkah?’


KUALA LUMPUR – ‘Saya YB Kawasan Ni, Awak Tak Fahamkah?’ kata Ahli Parlimen DAP Stampin, Julian Tan Kok Ping kepada anggota polis yang bertugas dalam satu kejadian di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching (LTAK), Sabtu.

Kok Ping berkata demikian apabila anggota polis berkenaan enggan memberi kebenaran kepada beliau dan pengikutnya masuk ke kawasan keselamatan berdasarkan prosedur yang ditetapkan LTAK.

“Ini kawasan Stampin. Kamu beritahu saya, kawasan ni siapa YB?

“Saya! Saya YB Parlimen kawasan ini…tertakluk pada akta parlimen, saya boleh menjalan tugas saya….” katanya berulang kali kepada anggota polis tersebut.


Berdasarkan klip video yang dimuatnaik di laman media sosial, Kok Ping dengan angkuhnya turut berkata kawasan tersebut merupakan sebahagian daripada ‘kawasan jajahannya’ sebagai ahli parlimen dan tindakan boleh kepada sesiapa sahaja mengikut akta parlimen.

Sementara itu, ramai netizen mengecam tindakan Kok Ping dan menyifatkannya sebagai seorang wakil rakyat sombong dan gila kuasa.

Az Balia berkata, “Sombong melampau YB Stampin  Tan Kok Ping ni di Airport KIA.

“YB Cina Komunisni wajib masuk tong dan di simen,” kata Mohd Nasir Manas.

Pak Saok berkata, “Nasib baik aku sik diam dalam kawasan DAP… mun sik tek… bahayalah sidak adik-adik perempuan ku di rumah… YB ada kuasa boleh masuk sebarang mana-mana tempat dalam kawasannya..,”tulisnya.

“Banyak cantik muka YB DAP tok merik sebarang arahan yangnya berkuasa boleh masuk kawasan airport sebarangan. Kerananya YB Parlimennya berkuasa ke atas airport,”kata Mohamad Faishal MFbujang.

Mohd Arlif menulis “Ingat YB boleh molah sukatinya ka?? Mun menanya madahnya tegah kerja nak melawat kawasan. Pakelah saluran yang betul. Entah apa-apa,”tulisnya.

“Engkau YB kawasan saja bukan raja kawasan…bangkai! pergi mampus dengan DAPIGS!!!!,”tulis Abdullah Hj Abdul Malek. 

Sumber: KLIK DISINI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...