Sabtu, 31 Oktober 2015

Debat ‪#‎1MDB‬: Tony Jadi Arang, Mahathir Jadi Debu ???


Debat yang bakal berlangsung antara Ahli Parlimen DAP, Tony Pua dengan CEO 1MDB, Arul Kanda, pasti akan jadi perhatian ramai, terutama pengundi atas pagar yang nak tahu cerita sebenar 1MDB untuk dibanding dengan cereka yang Tony selalu sebarkan.

Belum debat itu berlangsung, penulis dah jangka Arul Kanda pasti menang, apatah lagi dia awal-awal dah kata tidak akan tanya sebarang soalan sebaliknya akan jawab semua soalan dari Tony - bukan calang-calang orang berani letak dirinya dalam posisi itu.

Hebat tu.


Begitupun tahukah kita, selain Tony yang bakal kena benam cukup-cukup (tak hairan kenapa Tony mula cari alasan untuk elak debat) dek Arul, ada seorang lagi yang tidak ada dalam sesi debat itu tapi dia yang paling menderita bila Tony kena benam.

Percaya atau tidak, orang itu adalah Mahathir. Alasannya mudah saja, semua 'fakta' yang Tony bawa selama hari ini untuk mengatakan 1MDB ini bermasalah, adalah mengunakan alasan dari Sarawak Report, yang kita semua tahu dapat maklumat dari Mahathir.

Jadi kalau Arul Kanda kenakan Tony, Mahathir yang akan kena lebih teruk lagi. Tak sabar nak tunggu bila debat tu nak berlangsung.
Sumber: Balqis Sheikh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...