Translate

01/09/2014

APMM TAK MAMPU MENYAINGI PASUKAN MERIN POLIS ?


Memang tidak dinafikan ketangkasan serta keberkesanan tugas-tugas yang dilaksanakan oleh Pasukan Polis Merin (PPM) semakin menyerlah, walaupun dalam keadaan yang daif.

PPM dalam serba kekurangan ketika ini satelah banyak aset diserah kepada APMM, namun begitu bagi membendung gejala jenayah merentas sempadan yang kian membimbangkan diperairan Malaysia aset baru perlu ditambah.

Pelabuhan Klang: Pasukan Polis Marin (PPM) terus memperkukuhkan aset mereka bagi membendung kegiatan jenayah di pesisir pantai di seluruh negara.

Perkara itu selaras dengan arahan kerajaan dalam mesyuarat yang diadakan baru-baru ini bagi memberi semula penguatkuasaan undang-undang di darat mahupun di air.

PPM juga terus menambah aset mereka terutama dari segi logistik malah turut menambah usaha secara berterusan bukan hanya di perairan Sabah dan Selat Melaka sahaja, tetapi di seluruh negara.

Selain itu, perintah berkurung di beberapa kawasan di Sabah juga sudah memasuki fasa ketiga di mana keadaan semakin terkawal.

PPM juga memendekan masa perintah berkurung dari 7 malam sehingga 5 pagi sahaja bagi memberi peluang kepada orang awam mencari rezeki.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...