Translate

17/02/2014

SI BARUA CUBA MAIN SENTIMEN AGAMA UNTUK MENGHURU-HARAKAN NEGARA????

Bantah khutbah: KPN beri amaran

KUALA LUMPUR 16 Feb. - Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar (gambar) memberi amaran tegas kepada pihak yang cuba memainkan sentimen agama dengan membantah isi kandungan khutbah Jumaat tentang Hari Valentine agar menghentikan tindakan sedemikian.

Menurutnya, pihak terbabit terutama bukan Islam tidak berhak mengeluarkan pendapat atau komen berhubung khutbah Jumaat yang dikhususkan untuk masyarakat Islam sahaja.

Katanya, Polis Diraja Malaysia (PDRM) tidak teragak-agak mengambil tindakan keras terhadap pihak yang melampaui batas itu.

“Saya memberi amaran dan ingatan terakhir kepada pihak yang cuba menimbulkan kemarahan awam kerana perkara itu boleh mengancam keselamatan mereka," katanya dalam sidang akhbar selepas menghadiri malam penghargaan masyarakat kepada PDRM di sini malam ini.

Masjid dibaling ketulan daging babi

BUKIT MERTAJAM 16 Feb. - Pembantu Imam Masjid Cherok Tok Kun Atas, Machang Bubok dekat sini, terkejut selepas menemui seketul daging yang dipercayai daging babi di hadapan pintu masuk masjid berkenaan hari ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 5.30 pagi itu, Saad Arop, 78, tiba awal di masjid berkenaan untuk membuat persiapan solat Subuh berjemaah, hampir terlanggar daging berkenaan kerana keadaan masih gelap.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Senior Asisten Komisioner Mazlan Kesah berkata, Saad yang curiga dengan ketulan daging itu kemudian membuat laporan polis.

"Berdasarkan ciri daging berkenaan, polis percaya daging itu merupakan daging babi dan kita menghantar ke Jabatan Veterinar negeri untuk diuji bagi mendapatkan pengesahan," katanya kepada pemberita ketika melawat tempat kejadian di sini.

Menurut Mazlan, polis tidak menolak kemungkinan daging itu dibaling dari kawasan luar masjid namun siasatan lanjut masih dijalankan.

"Masjid ini terletak berhampiran jalan utama dan berdasarkan keadaan daging yang masih merah, kita mengesyaki daging ini dicampak sejam sebelum ditemui," katanya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...