Translate

17/12/2013

JAKIM KAN ADA PEGAWAI PENGUATKUASA....KAN DAH LAMA UJUD KUMPULAN SYIAH ??

Jamil Khir Baharom

APABILA KDN ATAU POLIS MENYERAHKAN BUKTI KEPADA JAKIM, KENAPA PULAK BANYAK ALASAN....??? ATAU NAK TUNGGU SEHINGGA POLIS SYARIAH DITUBUHKAN ???

BANYAK CAKAP DARIPADA KERJA !!!!

PUTRAJAYA - Jabatan agama perlu mempunyai bukti yang kukuh untuk melakukan pendakwaan terhadap pengikut fahaman Syiah, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom.
  
Ini kerana katanya perkara sedemikian tidak boleh dilihat dengan mata kasar.
 
Dakwaan hanya boleh dilakukan menerusi pengakuan individu itu sendiri selain memerlukan saksi bagi menguatkan pendakwaan, katanya dalam sidang media selepas merasmikan Seminar Kebangsaan Pencegahan Jenayah Syariah, di sini hari ini.
 
Sehubungan itu, Jamil Khir meminta semua pihak agar tidak mengukur tindakan yang diambil oleh jabatan agama terhadap pengikut Syiah hanya bersandarkan bilangan kes yang diselesaikan.
 
"Jabatan agama sangat serius mengenai soal akidah ini.
  
"Di Selangor sahaja, mahkamah syariah menerima sejumlah 251 kes berkaitan fahaman Syiah bagi tempoh 2010 hingga 2013. Perkara ini mungkin tidak dihebahkan di media massa menyebabkan ramai yang tidak tahu mengenainya," katanya.
  
Beliau juga menegaskan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia dan agensi berkaitan akan bekerjasama dengan Kementerian Dalam Negeri dan polis bagi memerangi kegiatan Syiah di negara ini. - Bernama

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...