Translate

10/11/2013

KERAJAAN PERLU BERTINDAK TEGAS KE ATAS TASKA ATAU SEKOLAH PONDOK HARAM

Gambar hiasan
Sebelum perkara-perkara yang lebih buruk berlaku, kerajaan perlu bertindak tegas keatas TASKA serta SEKOLAH PONDOK HARAM yang membiak tanpa dikawal di negara kita.

Samalah juga seperti 'OPS CANTAS KHAS' yang dilaksanakan oleh PDRM bagi membendung kegiatan jenayah kekerasan yang membiak begitu cepat. Namun dapat diatasi dengan jayanya.

TASKA serta SEKOLAH PONDOK HARAM jika tidak dikawal akan membawa padah kepada negara dimasa depan. Bidang pendidikan yang diajar disekolah-sekolah tersebut tidak mengikut piawaian yang ditetapkan.  Berkemungkinan juga  didikan yang diajar adalah semata-mata untuk memburuk-burukkan pemerintah serta menanam sikap tidak puas hati kepada kerajaan.

BERTINDAK LAH SEGERA SEBELUM TERLAMBAT. 

Punca lepasan Al-Azhar jadi fanatik.

Fanatik, progresif atau aktif seseorang individu itu adalah bergantung kepada latar belakang keluarga, pendidikan dan pendedahan. Apabila ditinjau dan dikaji kedudukan dan sistem yang dilaksanakan oleh sekolah-sekolah agama rakyat, maka setiap individu akan memahami faktor yang menyebabkan pelajar-pelajar dari sekolah tersebut berfikiran sempit dan kurang mampu untuk memahami perubahan masa dan proses globalisasi yang boleh menghilangkan identiti agama dan umat Islam.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...