Translate

19/10/2013

KENAPA PERLU IKUT TELUNJUK TAMBY SURENDRAN ???

PDRM TIDAK PERLU IKUT TELUNJUK NAIB PRESIDEN PKR P. SURENDRAN. JIKA DIBENARKAN, AKAN LEBIH MERUMITKAN PDRM UNTUK MENJALANKAN TUGAS DEMI UNTUK KESELAMATAN NEGARA.

PENJENAYAH SEMAKIN GANAS SEBELUM DARIPADA INI, AKIBAT SOKONGAN DAN DOKONGAN DARIPADA PUAK-PUAK YANG BERKELAKUAN SEBEGINILAH.

PDRM PERLU BERHATI-HATI DIATAS KELICIKAN MEREKA-MEREKA INI UNTUK MEMPERBODOHKAN SERTA MEMPERMAIN-MAINKAN UNDANG-UNDANG DI NEGARA KITA INI.

SHAH ALAM - Ketua Polis Negara digesa agar menimbang semula keengganan untuk bertanggungjawab atas keselamatan Naib Presiden PKR, N Surendran, kata peguam PKR.

“Pada 16 Oktober, Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ), Datuk Mazlan Mansor telah memaklumkan Surendran dan saya sebagai penasihat undang-undangnya.

“...bahawa syarat indemniti perlu ditandatangani sebelum Surendran sertai operasi polis yang melibatkan penjenayah bersenjata,” kata R Sivarasa dalam satu kenyataan, hari ini.

Surendran yang juga Ahli Parlimen Padang Serai itu dikatakan sudah bersetuju dengan hampir semua syarat yang dikenakan oleh pihak polis.

Namun, pihaknya menggesa agar dua syarat yang dikemukakan polis dapat dipertimbangkan melibatkan keselamatan.

“Kami minta polis pertimbangkan semula dua syarat yang ditentukan PDRM. Syarat itu ialah polis tidak bertanggungjawab atas sebarang kemungkinan yang berlaku ke atas Surendran ketika operasi.

“Dan, Surendran tidak boleh mengambil tindakan undang-undang terhadap kerajaan, PDRM, IGP dan atau mana-mana pegawai polis yang terlibat dalam operasi tersebut,” katanya.

KLIK SINI untuk berita selanjutnya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...