Translate

09/09/2013

KENAPA LAH PAS MASIH TAK SEDAR DIRI LAGI ?????

dap-tuan-besar-pas-pkr

Selepas PRU 13… Pas Makin Dipasungkan Pakatan Pembangkang

Tindak tanduk Pas ketika ini yang seperti orang segan silu atau takut-takut untuk membuat kenyataan dan pendirian terhadap beberapa isu memperjelaskan lagi kedudukan Pas yang telah dipasungkan dalam pakatan pembangkang.
Ini boleh diperhatikan dalam isu kalimah Allah, filem Tanda Putera, tindakan mengibar bendera Sang Saka Malaya dan beberapa isu lain lagi
pas-arah-calon-che-long-tutup-mulut-media-cakap-lepas
Mengulas perkara berkenaan Pengerusi Biro Perhubungan NGO Pemuda UMNO Malaysia, Datuk Suffian Awang berkata tindak tanduk Pas itu bukanlah sesuatu yang mengejutkan kerana dalam perjuangan negara Islam dan hudud yang sebelum ini Pas tidak berdaya pertahankan inikan pula isu-isu seumpama itu.
“Kalau soal maruah dan prinsip perjuangan parti pun Pas tak berani pertahankan inikan pula isu-isu terbaru. Kalau kita nak umpamakan Pas ini begitulah yang kita boleh katakan.
“Jadi dalam pakatan pembangkang yang pegang kunci pasung itu itu adalah PKR dan DAP”, katanya kepada UMNO-Online di sini.
Beliau seterusnya menambah Pas sebenarnya sudah terperangkap dalam jerat yang dipasang rakan-rakan pakatannya hingga setiap tindak tanduk mereka dikawal sepenuhnya.
“Pas bukan saja takut-takut untuk membuat kenyataan atau pendirian malah mereka juga boleh pusing cakap sekiranya apa yang mereka nyatakan itu mendapat teguran PKR dan DAP.
“Apa yang sedang berlaku ketika ini termasuklah pencapaian Pas dalam pilihanraya umum lalu ternyata Pas tidak mendapat sebarang keuntungan dalam pakatan. Ini tidak jauh bezanya seperti kisah Lebai Malang”, ujarnya. -MediaUMNO

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...