Translate

04/09/2013

Empat Anggota Polis Antara Sembilan Ditahan Berhubung Kes Tahanan Lolos

SEREMBAN, 3 Sept (Bernama) -- Empat anggota polis antara sembilan individu ditahan bagi membantu siasatan insiden seorang tahanan kes dadah meloloskan diri daripada kawalan polis di Plaza Tol Setul, Lebuh Raya Kajang-Seremban (Lekas) dekat sini, Ahad lepas.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri Sembilan ACP Hamdan Majid berkata empat anggota polis berumur 24 dan 50 tahun, terdiri koperal dan konstabel bertugas di Balai Polis Nilai ditahan semalam. Mereka kini ditahan reman.

"Kita turut menahan empat wanita dan seorang lelaki berumur 21 dan 30-an pada hari yang sama (semalam) bagi membantu siasatan kes ini. Mereka ditahan di sebuah rumah sewa di Taman College Height, Sikamat di sini. Ketika ditahan tiga daripada mereka didapati positif dadah berdasarkan ujian air kencing," katanya pada sidang media di sini, hari ini.

Dalam kejadian itu, Kishminderjit Singh a/l Bahadar Singh, 39, dalam perjalanan dihantar dari Ibu Pejabat Polis Daerah Nilai ke penjara Simpang Renggam, selepas polis memperoleh perintah mahkamah untuk menahannya mengikut Seksyen 3(1) Akta Dadah Berbahaya (Langkah-Langkah Pencegahan Khas).

Bersambung dan KLIK DISINI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...