Translate

06/08/2013

HEI !!! TUAN IBRAHIM TUAN MAN, APA DAH JADI 250,000 PENGIKUT SYIAH ???

AWAL-AWAL LAGI JANGAN CEPAT SANGAT NAK MELATAH !!!! SIASAT DENGAN TELITI DULU BARU BERCAKAP DAN KELUAR KENYATAAN !!!!!
TAK KAN LAH TAK ADA SEORANG KE,  ATAU DUA ORANG PENGIKUT PAS ???

Pengikut Syiah kini cecah 250,000 - KDN

PUTRAJAYA 5 Ogos - Kementerian Dalam Negeri (KDN) telah mengesan terdapat 250,000 pengikut Syiah di negara ini dengan 10 kumpulan dikenal pasti bergerak aktif.

Ketua Setiausaha KDN, Datuk Seri Abdul Rahim Mohamad Radzi berkata, jika 10 tahun dahulu mereka cuma terdiri komuniti kecil dan mempunyai tiga buah markas sahaja, tetapi kini markas mereka hampir di seluruh negeri.

"Perkembangan teknolgi maklumat antara faktor memudahkan pergerakan kumpulan berkenaan menyebarkan fahaman apatah lagi orang ramai mudah untuk akses kepada pelbagai bentuk laman sosial dan media sosial," katanya di sini hari ini.
Syiah diwartakan haram oleh Muzakarah Khas Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia pada 5 Mei 1996. Penularan fahaman Syiah kian membimbangkan kerana ia boleh membawa kepada perpecahan di kalangan umat Islam.
Abdul Rahim berkata, usaha untuk memerangi dan membanteras pergerakan Syiah secara total perlu dilaksanakan secara bersepadu dan tidak boleh dipertanggungjawabkan kepada satu agensi sahaja.
"Di pihak KDN misalnya dari segi keselamatan menerusi Polis Diraja Malaysia, Pendaftar Pertubuhan (ROS), kawalan bahan penerbitan menerusi Akta Percetakan dan Penerbitan, pengeluaran cakera padat (CD) dan Cakera Padat Digital (DVD) menerusi Lembaga Penapisan Filem sementara kemasukan pihak luar menerusi Jabatan Imigresen," katanya. KLIK DAN SAMBUNG CERITANYA DISINI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...