Translate

08/06/2013

Akta Derhaka: Kerajaan akan bincang, teliti

KUALA LUMPUR 8 Jun - Kerajaan akan meneliti keperluan mewujudkan Akta Derhaka bagi membendung penularan gejala menghina institusi diraja yang semakin serius terutama di laman-laman sosial.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim berkata, untuk itu, beliau akan berbincang dengan rakan sejawatannya, Nancy Shukri yang bertanggungjawab terhadap Bahagian Hal Ehwal Undang-Undang (BHEUU).

Menurutnya, penelitian dan perbincangan terbabit akan turut melibatkan penggubal undang-undang selain pandangan Jabatan Peguam Negara.

"Selepas itu kita akan bawa kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk pertimbangan. Tetapi bagi saya, kalau nak wujudkan akta baharu, kita kena perhati (teliti) betul-betul walaupun undang-undang sedia ada sudah mencukupi.

"Kalau ada yang kata undang-undang kini tidak cukup kuat, kita akan kuatkan,’’ katanya kepada Utusan Online ketika ditemui pada majlis perasmian klinik pakar rawatan optometri dan kanta sentuh khas, D’Optometrist, di Bandar Sri Permaisuri, Cheras di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...