Translate

07/10/2012

PAKATAN RAKYAT MEMANG BARUA DAN SIALAN TAKKAN NAK HALAU RAKYAT BALIK ???

ali-rustam
PERASAN IRI HATI DAN DENGKI SERTA BERSIFAT KEBINATANGAN.

SEBETULNYA isu kenduri majlis perkahwinan anak sulong Ketua Menteri Melaka yang dihadiri lebih 130,000 orang rakyat Melaka ini, bukan satu masalah pun.  Kalau orang nak menyeleweng, banyak cara dia boleh buat dan diamkan, bukan bodoh benar nak tunjuk depan rakyat terang-terang dengan adakan majlis kenduri kahwin besar-besaran.

Kenduri kahwin pun seperti yang ramai tahu, bukan dipaksa kepada sesiapa untuk hadir.  Tak pernah penulis dengar ada orang berbunuh sebab tak hadir kenduri kahwin setelah dijemput, ada ke?

Jadi kalau orang nak berduyun-duyun datang ke majlis kenduri pemimpin macam Ali Rustam, apa nak dihairankan?  Beliau orang terkenal, pemimpin negeri dan sepanjang jadi Ketua Menteri Melaka dah beribu pulak kenduri kahwin rakyat yang beliau hadiri sepanjang pegang jawatan itu.

Binatang buas yang perlu diusir dari muka bumi

So, rakyat nak balas balik dengan hadir beramai ke majlis perkahwinan anaknya, nak bising apa?

Cukup tak cukup bajet ke, kena usahalah cari mana dapat, takkan nak dihalau pulak rakyat yang datang ke majlis kenduri tersebut atau biarkan mereka tak makan semata-mata takut pembangkang jadikan isu?

Ini yang bebal namanya dan Pakatan Rakyat kebetulan memang penuh orang bebal.  Mana nak terfikir benda-benda macam ini!!  Pakatan haram ini lebih suka Ali Rustam halau rakyat yang datang kenduri kahwin anaknya, senang nanti depa nak kempen Ali Rustam pemimpin sombong pulak.

Sebetulnya memang lumrahnya kalau dah namanya pembangkang, mana-mana pun tak kena dan salah, oleh yang demikian usahlah ambil pusing.

Cuma yang penting dalam hal ini untuk rakyat tahu, inilah pun rupanya politik pembangkang.  Akal lain tarak, apa perkara pun nak dijadikan isu, waima dalam soal mengadakan kenduri kahwin.

Itu hari Perdana Menteri pun kena juga bila adakan  majlis pertunangan anak.

Sebetulnya Pakatan haram ini dengki sebab kenduri kahwin Ali Rustam menerima sambutan rakyat.  Depa dah pukul canang satu Melaka yang Ali Rustam ini pemimpin korup dan maka itu patut dibenci, apa sekali bila beliau buat kenduri, beratus ribu yang datang.

Mana tak berbulu mata, lebih-lebih lagi mata Sam Ketot  – calon PKR untuk kawasan Bukit Katil tempat Ali Rustam bermaustatin dan jadi Ketua Bahagian UMNO di sana.

Bersih 3.0 tempoh hari pun tak sampai suku dari majlis kahwin anak Ali Rustam tau.

Gelabah puyuh punya pasal tengok sambutan rakyat begitu hebat, maka dipusinglah isu kepada kononnya berlaku penyelewengan.  Busuk betul hati Pakatan Rakyat ini ya, berpolitik tak kira tempat, semua perkara pun dia nak pulun.

Tapi jangan kita kang serang peribadi pemimpin dia waima video seks yang terang-terang tunjuk muka.  Betul salah tolak belakang, yang nampak “UMNO main isu peribadi”, itu sajalah taktiknya, lapok dan ketinggalan zaman. Menyedihkan betul.

Sumber:mykmunet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...