Translate

02/10/2012

Nak Roboh Menara Terpaksa Sembah Tokong Guan Eng

Pada 30 SEP 12 , sekumpulan penduduk dari Jalan Melaka, Jalan Manlok, Jalan Pahang, Jalan Sion Teik & Jln Siam, telah bergabung mengadakan Sidang Media.

Kumpulan penduduk ini  menggesa kerajaan negeri  dan MPPP supaya mengambil tindakan merobohkan menara pemancar telekomunikasi di kawasan tersebut. Kumpulan ini mendakwa bahawa menara pemancar telekomunikasi tesebut boleh menjejaskan kesihatan penduduk dikawasan berkenaan.

Banyak bantahan diadakan namun tidak dihiraukan oleh pihak MPPP dan Kerajaan Negeri.Memandangkan Dr Mansor sudah mengangkat Guan Eng sebagai tokong maka pendekatan yang lebih bersifat rohani di ambil apabila terpaksa menyembah tokong.

Apa yang menariknya mereka menyindir bahawa Lim Guan Eng sebagai "tokong" yg mampu bertindak untuk merobohkan menara pemancar telekomunikasi tersebut.Kata mereka adakah mereka perlu menyembah tokong Lim Guan Eng barulah menara ini akan dirobohkan.

Betapa berkuasanya tokong Lim Guan Eng hingga rakyat terpaksa menyembah demi menyelamatkan mereka daripada ditimpa masaalah.Apa yang didakwa oleh Dr Mansor memang benar masakan tidak rakyat negeri Pulau Pinang sendiri anggap Lim Guan Eng sebagai tuhan mereka.

Sumber:pisaunet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...