Translate

29/04/2012

TINDAKAN TEGAS PERLU DIAMBIL KE ATAS USTAS NUAR AL-JUBURI PENCETUS HURU-HARA

Inilah dia pengkhianat Bangsa, Agama dan Tanah Air
Sejurus Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi arahan kepada para demonstran untuk berpaling ke kanan (dengan membelakangkan polis), keadaan mulai tegang apabila mereka mula merempuh kawasan larangan sehingga tembakan gas yang pertama kedengaran.
Polis yang mengawal ketat kawasan utama Dataran Merdeka itu mulai dirempuh para demonstran yang mulai berkumpul seawal pagi untuk perhimpunan Bersih 3.0 ini.
Para demonstran mulai berpusat di hadapan Dataran Merdeka dan beberapa pemimpin seperti Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali, Chegubard turut menyampaikan ucapan ringkas.
Selama hampir seejam pelbagai ucapan dan laungan dilakukan seperti ‘Bersih….Bersih’ memecahkan kawasan Dataran Merdeka, klimaks perhimpunan ini bermula selepas Anwar selesai memberikan arahan pertamanya.
Anwar, Lim Kit Siang, Nurul Izzah Anwar yang dibawa dan duduk di atas van mulai hadir ke Dataran Merdeka jam 2.45 petang.
Kira-kira jam 3 petang keadaan mulai kecoh dan pihak FRU mula menembak gas pemedih mata kepada para demonstran.
Dianggarkan lebih 80,000 demonstran berpusat di sekitar kawasan Dataran Merdeka bagi menuntut pilihan raya bersih dan adil.
Drama Bersih 3.0 belum berakhir apabila pasukan FRU sebanyak lima trak mulai berada di Jalan Tunku Abdul Rahman (TAR).

Demonstran berbaju kuning yang dianggarkan ratusan orang itu masih belum berputus asa dan setia berkumpul di hadapan pasukan FRU tersebut.
Seramai 30 anggota FRU masih berjaga-jaga dan melepaskan gas pemedih mata dan menembak water cannon ke arah para demonstran.
Kedegilan para demonstran membawa padah apabila FRU untuk kali ketiga menembak water cannon sehingga mereka lari bertempiaran.
Sumber:semuthitam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...