Translate

16/04/2012

KALUNG BUNGA - ULAMA PAS DAKWA TINDAKAN SISWA HINA ISLAM - TINDAKAN UNDANG2 PERLU DIAMBIL SEGERA

TINDAKAN UNDANG-UNDANG PERLU DIAMBIL KE ATAS MAHASIAL YANG MELAKUKANNYA KERANA MENGHINA PEMIMPIN ISLAM, MENGHINA AGAMA HINDU.

TINDAKAN SEGELINTIR MAHASIAL YANG SANGAT-SANGAT BIADAP DAN KURANG AJAR.

Beberapa Tokoh Ulama' PAS kelihatan tidak senang duduk dengan sikap agresif Siswa Pro Adam Adli sehingga menyebabkan mereka sanggup membelakangi rujukan Agama malah lebih teruk mempertahankannya.

Kegusaran ini merujuk kepada tindakan Siswa yang mengambil pendekatan Agama Hindu mengalungkan bunga pada Potret PM Najib Tun Razak dan Menteri Pengajian Tinggi Khaled Nordin pada Perarakan Himpunan ANTI PTPTN baru2 ini.

Ulama' PAS menjelaskan, tindakan menegur dan membuat sebarang desakan terhadap mana2 pimpinan tidak salah di sisi Agama jika benar pemerintahan sedia ada dilihat zalim (kononnya). 

Akan tetapi perbuatan mengalungkan bunga lantas diarak sepanjang perjalanan menuju ke dataran dilihat bukan sahaja merosak akidah ummah malah menghina Agama Hindu ditambah potret tersebut merupakan seorang yang beragama Islam.

Kumpulan sayap Parti PAS itu mendesak agar pihak Pimpinan Tertinggi PAS menegur tindakan siswa yang dilihat semakin liar dan mengenepikan rujukan Agama Islam dalam melakukan sebarang provokasi.

Sumber:gelombangrakyat
 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...