Translate

24/03/2012

SOKONG PAS BERDOSA DAN TAK MASUK SYURGA ??

Image Detail Image Detail
Seorang tokoh agama yang juga Pengasas Pondok Genting, Tumpat, Abdullah Sa’amah tetap dengan pendirian beliau bahawa menyokong parti Pas melakukan program dan aktivitinya serta mengundi calon-calon Pas pada pilihan raya umum akan datang, adalah berdosa.

Mengikut laporan BULETINS, Abdullah menyatakan pendiriannya untuk berdebat dengan mana-mana individu, termasuk pemimpin Pas sendiri jika mereka tidak setuju dengan pendapat beliau tersebut.

Malah, beliau hairan dengan sikap segelintir masyarakat yang masih belum sedar bahawa parti Pas sekarang ini tidak sama lagi dengan Pas yang dulu selepas ia berpakat dengan DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Bagi beliau, pemimpin Pas kini tidak lagi bertegas dengan dasarnya untuk menegakkan negara Islam dan atas masalah itulah maka Pas tidak perlu lagi disokong.

“Pas masuk dalam pakatan pembangkang dan bekerjasama dengan DAP yang tidak terima Islam sebagai dasar parti berkenaan.

“Sementara PKR pula memperjuangkan liberalisme dan pluralisme yang menyatakan semua agama, termasuk agama Islam adalah sama, orang Islam dan orang lain sama rata. Perjuangan liberalisme ini haram,” tegas Abdullah.

Beliau berkata, kedudukan hari ini Pas bersengkokol dan redha serta menyokong pula calon-calon DAP dan PKR.

“Pas juga menyokong apabila DAP menang dan jadi pemimpin,” katanya.

Abdullah menjelaskan kerjasama Pas dan DAP berbeza dengan kerjasama Umno dengan parti-parti komponen Barisan Nasional (BN) yang telah memperakui kedudukan agama Islam dan umat Islam sejak sekian lama.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...