Rabu, 29 Februari 2012

Mahathir: Kit Siang patut jadi Presiden Pas


PUTRAJAYA – Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan kesediaan Pas untuk melantik Timbalan Presiden daripada kalangan bukan Islam sebagai 'langkah terbaik'.
Sehubungan itu beliau menyindir, Penasihat DAP, Lim Kit Siang sepatutnya dilantik menjadi Presiden Pas.
“Dulu Pas kata kita kafir, sekarang mereka nak terima orang bukan Islam sebagai pemimpinnya.

Najib Mahu Masyarakat Akar Umbi Nikmati Hasil Inovasi

Image Detail

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata dalam langkah negara menjana kekayaan melalui pengkormesialan dan inovasi, usaha untuk meningkatkan taraf hidup masyarakat di peringkat akar umbi tidak seharusnya dilupakan.

Perdana Menteri berkata inovasi perlu dilihat dalam konteks usaha pembasmian kemiskinan, meningkatkan mutu kesihatan awam, kemajuan dalam bidang pertanian dan sebagainya.

OSTAD PKR?



1. Kes 'Khalwat' seorang Ustaz PKR sedang hangat diperkatakan dimerata-rata di seluruh negara. Tiba-tiba ustaz ini popular lagi sekali selepas beliau meng-Imam Mahadi-kan Anu arr tidak lama dulu.

2. Kes berlaku ketika pakatan pembangkang sibuk menganjur 'Himpunan Hijau' yang dijadikan alat dan perkakas membantah Lynas.

KETEGASAN MB SELANGOR HARUS DIPUJI - TIDAK MAHU TERLIBAT DENGAN MAKSIAT ????


AIDCNews – 28/02/12 –Antarapos melaporkan Dr Badrulamin Bahrom belum membuat keputusan untuk menerima “nasihat” pejabat Menteri Besar supaya beliau bercuti sebulan untuk membersihkan dirinya daripada tuduhan berkhalwat dengan isteri orang.
Setiausaha Akhbar Menteri Besar Arfa’Eza Abdul Aziz yang mengeluarkan kenyataan mengenai nasihat untuk Badrulamin itu, mengesahkan beliau akan mengambil alih tugas-tugas Dr Badrul.
Kenyataan itu dikeluarkan sungguhpun peguam Badrulamin, Ahmad Nizam Abdul Hamid menjelaskan pemimpin kanan Parti Keadilan Rakyat itu tidak menghadapi sebarang tuduhan dan tampil di Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) hari ini hanya untuk memberi keterangan.

Selasa, 28 Februari 2012

‘Four Men Patrol’ jalan kaki cegah jenayah


Polis Terengganu bersama lebih 1,500 anggota Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela), Jabatan Pertahanan Awam (JPAM) dan penguatkuasa pihak berkuasa tempatan (PBT) bergerak bersama bagi mengurangkan peratusan kegiatan jenayah di negeri ini.

Ketua Polis negeri, Dato’ Jamshah Mustapa berkata, anggota terlibat telah pun diberikan latihan untuk memulakan tugas bagi memastikan keselamatan masyarakat sentiasa terjaga melalui rondaan secara berjalan kaki.

Isnin, 27 Februari 2012

Inisiatif bagi kawal “pembiayaan politik” diperkenal – PM

Image Detail
Syabas dan Tahniah PM kerana memperkenalkan sistem 'Pembiayaan Politik' yang dianggap bertepatan ketika ini, bagi mengekang penyalahgunaan kewangan kerajaan, penyelewengan hingga ke akar umbi.

Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak berkata, kerajaan akan memperkenalkan satu lagi inisiatif di bawah Pelan Transformasi Kerajaan bagi mengawal “pembiayaan politik” demi meningkatkan ketelusan dan keyakinan rakyat terhadap pertubuhan politik di negara ini.

KENA TANGKAP DIRANCANG, JIKA TIDAK KENA TANGKAP TERANGSANG !!!!!


INILAH DIA PENGIKUT SETIA "IMAM MAHADI" USTAS NUAR AL-JUBURI !!

KUANTAN 26 Feb. - Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) menafikan dakwaan Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr. Badrulamin Bahron yang ditangkap khalwat semalam bahawa tangkapan itu adalah 'komplot terancang' daripada pejabat agama itu.

Timbalan Pengarahnya, Datuk Mohd. Ghazali Abd. Aziz menegaskan, tindakan tersebut dibuat atas aduan daripada suami wanita terbabit yang menghubungi penguat kuasa JAIP supaya datang ke hotel itu kerana didapati isterinya bersama dengan lelaki lain.

Lim Guan Eng vs Chua Soi Lek part 1/5 (BM subtitle) - Hayati baik-baik apa yang dipersoalkan ????




Seterusnya anda boleh layari youtube selanjutnya Part 2 - 5

MB nasihat Badrolamin cuti satu bulan

Image Detail
SHAH ALAM – Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mencadangkan Pengarah Penerangan Negeri Selangor, Dr Badrolamin Bahron bercuti sebulan sehingga siasatan dakwaan khalwat beliau selesai.
Setiausaha Politik Menteri Besar, Faekah Husin berkata, Abdul Khalid melalui e-mel telah menyampaikan cadangan tersebut agar Badrolamin dapat menumpukan perhatian kepada kes tersebut.

Ahad, 26 Februari 2012

HEBAT, HEBAT, HEBAT PEMIMPIN PKR - TIDAK PERLU HAIRAN !!!


TERPAMPANG di dada akhbar Kosmo, Ustaz kesayangan Pakatan yang mengelar Anwar Ibrahim sebagai "Imam Mahadi" ditangkap berkhalwat, Warak macam mana sekalipun dia tetap manusia biasa, bukannya maksum macam nabi, so tak perlu lah nak menggelar orang lain SETAN sedangkan dirinya tu BAPAK SETAN! Kan dah terkona batang hidung sendiri! Malu beb!

Dari hari pertama mereka buat kacau - Azizan


ALOR SETAR 24 Feb. - Datuk Seri Azizan Abdul Razak mengakui ada pihak cuba membuat kacau dan menimbulkan spekulasi mengenai kepimpinannya sejak hari pertama beliau mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar selepas pilihan raya umum lalu.

Beliau yang tidak mendedahkan siapa pihak tersebut berkata, usaha itu bagaimanapun tidak melemahkan pentadbirannya dan masih mampu bertahan sehingga sekarang.

Iran menghitung hari? Melenyapkan Amerika Syarikat di peta dunia ??


FILEM Hollywood bertajuk Salt lakonan Angelina Jolie merupakan antara beberapa filem pecah panggung (blockbuster) yang menyebut tentang Iran sebagai pemangkin dan titik akhir kemarahan umat Islam terhadap dunia Barat.

Jika berlaku sebarang serangan oleh kuasa Barat terhadap Iran mahupun Mekah di Arab Saudi, umat Islam seluruh dunia dijangka bangkit dalam memulakan perang jihad berdarah yang akan melenyapkan Amerika Syarikat (AS) dari peta dunia.

Tiada tolak ansur, tawar menawar soal akidah – Hasan Ali


Dato’ Dr. Hasan Ali sekali lagi mengingatkan bahawa umat Islam tidak akan bertolak ansur dalam soal akidah.

Beliau menegaskan, majoriti umat Islam di negara ini masih berpegang pada prinsip bahawa tiada harga atau istilah tawar menawar dalam agenda melindungi akidah umat Islam dan ia melangkaui kepentingan ekonomi dan politik.

Sabtu, 25 Februari 2012

SYABAS DAN TAHNIAH MB TERENGGANU SAMAN ADUN BATU BURUK


ADUN Batu Buruk dan kuncu-kuncunya hanya pandai bercakap tapi tak tahu menilai yang mana intan dan yang mana batu. Inilah akibatnya terlalu celupar mulut bercakap hanya untuk muzik telinga juak-juak PAS. Tahniah dan Syabas MB Terengganu diatas tindakan yang diambil itu.

DATUK SERI AZIZAN KETEPIKAN DS HADI AWANG ????


ALOR SETAR, 25 Feb (Bernama) -- Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata pemilihan exco kerajaan negeri adalah hak beliau tanpa perlu merujuk kepada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

AWAS !! Peniaga permaidani warga Pakistan didakwa cabul pelanggan

Image Detail

Kisah peniaga permaidani membuat onar terhadap pelanggannya bukanlah kisah baru dan seorang gadis di sini mengalami pengalaman itu sendiri apabila dipeluk dan cuba ditanggalkan bajunya oleh peniaga berasal dari Pakistan itu.

Akibat kejadian itu, gadis berusia 19 tahun tersebut mengalami trauma dan terpaksa mendapatkan rawatan tradisional bagi memulihkan semangatnya.

Jumaat, 24 Februari 2012

CILI KASI TARUK! PERJANJIAN SYAITAN PAS ATAS NAMA BAI'AH?


Sana-sini orang berBICARA tentang BAI'AH yang dilakukan oleh Lebai-Lebai PAS.. Menurut Tun Dr. Mahathir, PEMIMPIN PAS hanya manusia biasa, bukan NABI atau RAJA,jadi tidak perlu untuk berBAI'AH hanya untuk bertanding PRU..

"Dia orang (pemimpin PAS) hanya manusia biasa. Bukan Nabi, bukan raja. Tak perlu bai'ah ini," ->KLIK<-

Khamis, 23 Februari 2012

TERAPI AYAM - SUKA DENGAR DENDANGAN LAGU DANGDUT !!!

Image Detail
JAKARTA - Dendangan muzik rancak seperti dangdut serta irama muzik perlahan yang diperdengarkan kepada ayam pedaging oleh ratusan penternak di desa Sumbersuko, Tlogowaru, Bandar Malang, Jawa Timur dilaporkan berhasil meningkatkan mutu ternakan mereka sejak tiga tahun kebelakangan ini.

FATWA DUNIAWI BARU DS HADI AWANG !!!

Image Detail

KUALA LUMPUR 21 Feb. — Setiap calon Pas yang bertanding dalam pilihan raya diwajibkan berbai’ah, satu bentuk pengakuan yang lebih besar dan berat daripada bersumpah, kata Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini.

Ini bagi menentukan calon tidak menyeleweng dari dasar Islam, cara dan matlamatnya, kata beliau.

Abdul Hadi berkata, sesiapa yang melanggar bai’ah yang dibuat “maka akan celaka dunia dan akhirat”.

Rabu, 22 Februari 2012

JANGAN PERBODOHKAN RAKYAT - ATUR ISU PERDEBATAN (Anuar Ibrahim)

SHAH ALAM - Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor menolak cadangan agar diadakan debat antara Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana tidak ada apa yang perlu untuk didebatkan.
Sebaliknya, Tengku Adnan menawarkan diri untuk mengaturkan satu debat dengan bekas pembantu peribadi Anwar, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Bloggers, Facebookers Mari Berjumpa MB

Image Detail
Penulis blog serta facebook berpeluang meluangkan masa bersama Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said, di majlis perjumpaan dan makan malam pada 5 Mac ini, jam 8 malam.

Program anjuran Unit Komunikasi Negeri (Ukom) bakal diadakan di bandar Kuala Terengganu yang akan dimaklumkan kepada penulis blog serta facebook yang terpilih ke majlis itu di dalam kad jemputan masing-masing kelak.

Selasa, 21 Februari 2012

Malaysia dalam bahaya jika sokong Israel

Image Detail
Tindakan Datuk Seri Anwar Ibrahim menyokong sebarang usaha bagi menjamin keselamatan Israel dilihat mampu membahayakan negara ini pada masa depan.

Pensyarah Politik dan Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM), Shukri Suib berkata, adalah sesuatu yang malang buat individu yang menganuti agama Islam tetapi bertindak mengiktiraf kewujudan Israel.

Isnin, 20 Februari 2012

Pesanan Ust Fadhil Noor Kepada Anak-anak Muda ( Sempena Ulangtahun Pemergian Ust Fadhil )


“Tunaikan solat kerana solat itu amanah Allah swt supaya kita layak digelar hamba-Nya”.

“Jangan masuk PAS kalau hampa cari dunia. Jangan panggil diri hampa pejuang Islam kalau hampa nak manusia puji hampa. Hampa jangan dok perasan macam hampa ulama kalau perjuangan hampa hanya setakat serban, jubah dan kopiah”.

“PAS bukan untuk orang yang buru dunia. PAS adalah untuk orang yang buru akhirat. Hidup mulia atau mati syahid. Mati beriman. Hidup bermaruah. Minta ampun dengan Allah Ta'ala kalau ada buat dosa tapi jangan putus asa dengan Allah Ta'ala”.

Cina Mabuk Kutuk Dr Hasan Ali - APA DAH JADI DENGAN PAS ????


Asdtaqfirullah.....apa dah jadi ngan orang pas ni? kalau dibiarkan perintah, orang kafir yang jadi IMAM...siap boleh main2kan takbir, tapi dia sendiri tak pernah nak sujud kepada ALLAH, boleh cakap pasal iman....tapi diri dia sendiri kafir.

PEMBEKAL, PEMBUAT 'FRAME' PINTU DAN TINGKAP BERKUALITI TINGGI


HUSIN @ AWANG FURNITURE adalah sebuah syarikat anak tempatan yang membekal serta menerima tempahan untuk membuat ‘Frame’ tingkap dan pintu berkualiti tinggi yang diperbuat daripada kayu jenis CHENGAI DAN JATI.

Ahad, 19 Februari 2012

RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN ????


Marang - Inilah dia tindakan yang perlu dipertikaikan dan tidak CAKNA kepada permasalahan yang dialami / dirasai oleh rakyat dipersekitaran. Sebagaimana yang dipaparkan melalui gambar yang dirakam dihadapan Ibu Pejabat Polis Daerah Marang, rata-rata penduduk setempat menyuarakan perasaan tidak puas hati diatas tindakan pihak tertentu yang melaksanakan tindakan yang tidak jelas dan membiarkannya begitu saja tanpa sebarang tindakan susulan diambil sejak seminggu yang lalu.

Guan Eng elak jawab kritikan


KUALA LUMPUR 18 Feb. - Selama ini Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng kelihatan hebat ketika memberi ceramah di atas pentas politik tetapi apabila diberi peluang, beliau enggan menjawab beberapa kritikan terhadapnya ketika mengambil bahagian dalam debat MCA-DAP di Berjaya Times Square di sini hari ini.

Dalam debat selama satu jam sempena Persidangan Masyarakat Cina di Persimpangan Politik itu, Setiausaha Agung DAP tersebut bukan sahaja 'gagal' menjawab beberapa soalan peserta persidangan, malah cuba berdolak dalik termasuk sentiasa menyalahkan Kerajaan Pusat sepanjang perdebatan itu.

Sabtu, 18 Februari 2012

HAYATI DAN FIKIRKAN BERSAMA PENGKHIANAT BANGSA, AGAMA DAN NEGARA INI ???



SENJATAPI SEPERTI BARANG MAINAN DI KOTA BHARU, KELANTAN


KOTA BHARU 17 Feb. - Dua lelaki parah selepas ditembak di dalam sebuah rumah terpencil oleh dua lelaki yang dipercayai turut bertindak membakar rumah itu dan sebuah kereta Perodua Kelisa di Kampung Che Arus, Kok Lanas di sini awal pagi ini.

Kejadian pukul 5 pagi yang dikatakan berpunca daripada dendam itu mengakibatkan Raihan Razali, 25, dan Azrin Mohd. Zin, 23, masing-masing cedera di kaki kiri dan paha kanan selepas terkena tembakan yang dilepaskan suspek.

PENGHIDUPAN DI KELANTAN SEMAKIN MENAKUTKAN RAKYAT

Image Detail
Gambar hanya hiasan saja

'Saya ditetak sebelum ditembak'

PASIR PUTEH 17 Feb. - Salah seorang lelaki yang ditembak di sebuah rumah di Kampung Che Arus, Kok Lanas awal pagi ini mendakwa, dia sedang tidur dalam rumah itu sebelum terjaga apabila seorang lelaki menetak tangan kanannya.

Azrin Mohd. Zin, 23, berkata, sebaik sahaja ditetak, dia cuba melawan, namun salah seorang daripada suspek yang menyerangnya melepaskan tembakan mengenai paha kanannya menyebabkan dia tersungkur ke lantai.

Azrin ketika ditemui di Hospital Tengku Anis (HTA) di sini berkata, ketika kejadian, sebahagian rumah terbakar dan dia percaya kebakaran itu sengaja dicetuskan oleh suspek yang masuk ke rumah.

"Sebaik sahaja menembak saya dan rakan saya, suspek melarikan diri dengan menaiki kereta. Selepas itu barulah kami berusaha keluar dari rumah kerana api sudah merebak sehingga ke ruang tamu," katanya yang berasal dari Slow Machang, Pasir Mas.

Dalam kejadian pada pukul 5 pagi ini, rakan sekampungnya, Raihan Razali, 25, yang berada di dalam rumah itu turut cedera di kaki kiri akibat ditembak oleh suspek yang tidak dikenali.

Sementara itu, ibu Raihan, Rosidah Zakaria, 43, ketika ditemui di HTA berkata, dia tidak tahu di mana anaknya berada malam tadi dan cuma menyangka anak keduanya itu bermalam di rumah datuknya di Slow Machang.

Menurutnya, berita mengenai Raihan ditembak hanya diketahui selepas dia dihubungi seorang rakannya kira-kira pukul 8 pagi ini.

"Raihan baru dua tahun menamatkan pengajian di Institut Latihan Perindustrian (ILP) Kuantan, Pahang. Dia memang berkawan dengan Azrin yang makcik dimaklumkan sebagai penjaga rumah berkenaan," katanya.

DAP PAKAR WAYANG KULIT

Image Detail
KUALA LUMPUR 17 Feb. - Selepas dibidas oleh orang ramai termasuk sekutunya, Pas kerana menyokong negara Israel, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menerima satu lagi tamparan apabila sekutu rapatnya, DAP juga tidak sealiran dengan pandangannya.

Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua menegaskan parti itu juga mengutuk sekeras-kerasnya tindakan Israel terhadap rakyat Palestin serta tetap dengan pendiriannya tidak menyokong negara itu dan mengiktirafkan kewujudannya.

Jumaat, 17 Februari 2012

PAS TERENGGANU SUDAH KETANDUSAN IDEA / ISU - PERBAHARUI LAPORAN STADIUM RUNTUH (ISU LAPOK)


Sejak kebelakangan ini pemimpin tertinggi PAS diseluruh negara telah ketandusan idea/isu untuk menarik minat pengundi-pengundi. Kesemua mereka hanya mencari kesalahan peribadi secara individu demi untuk kepentingan politik yang kian pupus ditelan zaman, tidak seperti zaman Dato' Fadzil Nor. Rakyat sudah muak dan benci serta bosan dengan telatah pemimpin-pemimpin PAS ketika ini.

John Soh tidak bersetuju membiayai RM300 juta untuk Anuar

Image Detail

Keengganan seorang ahli perniagaan, John Soh Chee Wen, 50, menyumbangkan RM300 juta kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim empat tahun lalu dikatakan menjadi punca Ketua Pembangkang itu kempunan untuk menduduki Putrajaya seperti diimpikan beliau pada 16 September 2008.

Pengendali portal berita Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin yang pernah rapat dengan Anwar mendakwa, wang RM300 juta itu sangat diperlukan Anwar ketika itu untuk digunakan sebagai bayaran 'pendorong' RM10 juta seorang bagi 30 wakil rakyat Barisan Nasional (BN) melompat parti dan seterusnya membantu beliau merampas Putrajaya.

Internet dominasi jenayah siber

Image Detail
Gambar hiasan
Jenayah penipuan internet mencatatkan jumlah aduan tertinggi melibatkan insiden keselamatan siber yang dilaporkan di negara ini awal tahun ini.

Ketua Pegawai Eksekutif Cyber Security Malaysia, Prof. Datuk Husin Jazri berkata, daripada 954 aduan yang diterima oleh Pusat Bantuan Cyber999 Januari lepas, 492 daripadanya adalah berbentuk penipuan.

Akhbar Jerusalem Post puji Anwar


Akhbar terkemuka Israel, The Jerusalem Post menerusi penulisnya, Michael Ordman menyambut baik sokongan Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap segala usaha yang dapat menjamin keselamatan negara haram itu.

Ordman yang diiktiraf pemikirannya oleh Jerusalem Post kerana prihatin terhadap teknologi bagi menjamin kelangsungan Israel berkata, beliau secara peribadi gembira dengan kenyataan yang dibuat Ketua Pembangkang itu.

Khamis, 16 Februari 2012

Pejabat syarikat milik penjaga gol Apek disimbah cat


KOTA BHARU: Selepas dipalit kontroversi dan menjadi mangsa fitnah, penjaga gol skuad bola sepak kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat, berdepan dengan ancaman lain pula apabila bangunan pejabat syarikat miliknya disimbah cat hitam.

Bangunan syarikat Khairul Fahmi Resources Sdn Bhd (KFR) milik penjaga gawang nasional yang lebih dikenali sebagai Apek itu telah disimbah cat hitam sebanyak tiga kali.

SMS SUMBER MAKLUMAT UTAMA?

Image Detail

Dalam kajian oleh sekumpulan pensyarah UITM pada Julai hingga Disember 2011, mereka mendapati bahawa akhbar perdana adalah medium terakhir akan dibaca oleh rakyat manakala SMS/MMS akan menjadi sumber maklumat utama pada PRU13.

Rabu, 15 Februari 2012

Baru Zaid Ibrahim tahu langit itu tinggi atau rendah


BERCAKAP dan mengkritik itu mudah. Bila sampai giliran kita menjadi ketua atau pemimpin barulah kita tahu langit itu tinggi atau rendah.


Inilah yang berlaku kepada Zaid Ibrahim presiden Parti Keadilan Insan Tanah Air (KITA). Semasa menganggotai Kabinet selaku menteri di Jabatan Perdana Menteri (Portfolio Undang-Undang) beliau banyak melakukan tindakan yang dilihat tidak selari dengan parti yang disertainya. Kononnya untuk menegakkan keadilan dan sebagainya. Dalam banyak hal kenyataannya cukup lantang dan melihat orang lain semuanya tidak betul dan tidak pandai.

Bibit kebencian ahli PAS terhadap Karpal mula subur kembali

Pas sudah lari daripada prinsip dan perjuangan asalnya dan perlu balik kepada perjuangan sebenar, kata Pengerusi Tetap Kawasan Tanjong, Zaidi Abu Bakar.

Sehubungan itu beliau berharap Pas dapat kembali kepada perjuangan asal seperti yang diamalkan pada masa pentadbiran bekas Presiden, Allahyarham Datuk Mohd Fadzil Noor.

"Kami meminta supaya Pas kembali ke pangkal jalan dan memperjuangkan Islam seperti mana yang dibawa oleh Fadzil Noor.

Jangan Bakhil

Bakhil ialah kedekut atau kikir atau lokek. 

Nabi saw. bersabda, "Ada tiga hal yang dapat membinasakan diri seseorang iaitu kedekut yang ditaati, hawa nafsu yang diikuti dan ujub (rasa kagum dengan diri sendiri).”. (HR Al-Bazzar dan Al-Baihaqi)

Dari Abu Hurairah r.a. katanya, dia mendengar Rasulullah SAW bersabda: “Perumpamaan orang yang kedekut dengan orang yang pemurah seperti dua orang yang memakai baju besi yang menutupi dadanya sampai ke leher. Orang yang pemurah, bajunya lapang dan sempurna menutupi badannya hingga ke anak-anak jarinya dan menghapus jejaknya (dosanya). Sedangkan orang yang kedekut disebabkan dia tidak mahu menafkahkan hartanya, maka tiap-tiap cantuman bajunya sendat di tempatnya, dia berusaha mahu melonggarkannya tetapi tidak pula longgar.” (HR Bukhari)

Selasa, 14 Februari 2012

FATWA FULAMAK USTAS KARPAL SINGH MENGENAI HARI KEKASIH


Mufti Perlis, Dr. Juanda Jaya memberi amaran kepada Pengerusi DAP, Karpal Singh agar tidak mempertikaikan syariat Islam berhubung sambutan Hari Kekasih.

Beliau menegaskan, Karpal bukan ulama Islam dan sama sekali tidak boleh mempertikaikan syariat yang dilaksanakan oleh Islam.

Beliau turut menggesa pihak- pihak yang bersahabat dengan Karpal terutama Pas supaya menilai kembali persahabatan dan ‘kemesraan’ yang terjalin antara mereka.

Isnin, 13 Februari 2012

MALU BESAR PAS TAHUN 2012

Image Detail

TANDA-TANDA KEHANCURAN PAS MENJELANG PRU13 - KEPIAH PAS SELANGOR SUDAH DITUKAR DENGAN TOPI!...


Walaupun penulis agak sibuk dengan tugasan, namun penulis juga sentiasa bersiap sedia dan tdk pernah ketinggalan mengikuti perkembangan politik semasa tanah air.Bagi penulis tiada kompromi berkaitan dengan islam, bangsa dan negara jika ianya dikianati, tidak kira angkara siapa dan dari parti mana.


Siapa tidak kenal Hassan Ali orang2 pas di Selangor sdh tentulah lebih kenal, tetapi Hassan Ali tidaklah sehebat orang pas kenal Nik Aziz, orang PKR kenal Anwar Ibrahim dan orang2 DAP kenal Karpal Singh.

Hasan Ali Dakwa Pemimpin Pas Tak Perjuang Isu Akidah


VALENTINE..BENARKAH IA HANYA KASIH SAYANG?? - Part II

Image Detail

PANDANGAN ISLAM

Sebagai seorang muslim tanyakanlah pada diri kita sendiri, apakah kita akan mencontohi begitu saja sesuatu yang jelas bukan bersumber dari Islam ?

Mari kita renungkan firman Allah s.w.t.:

“ Dan janglah kamu megikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan, dan hati, semuanya itu akan diminta pertanggung jawabnya”. (Surah Al-Isra : 36)

Ahad, 12 Februari 2012

VALENTINE..BENARKAH IA HANYA KASIH SAYANG?? - Part I


SEJARAH VALENTINE:

Sungguh merupakan hal yang ironis(menyedihkan/tidak sepatutnya terjadi) apabila telinga kita mendengar bahkan kita sendiri 'terjun' dalam perayaan Valentine tersebut tanpa mengetahui sejarah Valentine itu sendiri. Valentine sebenarnya adalah seorang martyr (dalam Islam disebut 'Syuhada') yang kerana kesalahan dan bersifat 'dermawan' maka dia diberi gelaran Saint atau Santo.

Sabtu, 11 Februari 2012

PANAS !! DAP guna isu Ayam KFC untuk juara isu perkauman !


Insiden seorang pekerja KFC I-City menumbuk seorang pelanggan Cina, kini sedang hebat diperkatakan di seluruh Malaysia. Klip video yang dimuatnaikkan oleh seorang RACIST yang cuba membuktikan bahawa seorang anak muda Melayu yang bertugas di restoran makanan segera tersebut seorang RACIST, sebenarnya hanya untuk mencetuskan kemarahan luar biasa terhadap Melayu dan UMNO oleh para pengundi muda bukan Melayu.

Jumaat, 10 Februari 2012

Sikap Israel boleh bawa petaka


MOSCOW 9 Feb. - Pendirian keras Israel terhadap spekulasi berhubung program senjata nuklear Iran boleh membawa malapetaka besar, kata seorang pegawai kanan Kementerian Luar Rusia, hari ini.

Spekulasi berhubung kemungkinan Iran membangunkan senjata nuklear 'meningkatkan ketegangan dan boleh menggalakkan langkah ke arah tindakan ketenteraan yang membawa malapetaka besar', kata ketua jabatan keselamatan dan pelucutan senjata di Kementerian Luar Rusia, Mikhail Ulyanov kepada agensi berita Interfax.

Khamis, 9 Februari 2012

ANUAR IBRAHIM SUDAH HILANG INGATAN !!!!

Image Detail
JAKARTA 8 Feb. - Tindakan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengeluarkan kenyataan menyokong segala usaha melindungi Israel merupakan sikap politik yang tidak bijaksana.

Pandangan ini disuarakan Setiausaha Pertubuhan Muhammadiyah, Dr. Abdul Mu'ti yang berpendapat, tindakan Anwar itu saling tidak ubah seperti senjata makan tuan.

Menurut Abdul Mu'ti, seandainya Anwar berpendapat, kenyataan yang dikeluarkan beliau itu semata-mata untuk mendapat sokongan politik daripada Amerika Syarikat, ia merupakan kesilapan politik yang sangat serius.

Pengodam dedah kod antivirus Symantec

symantec-pc-anywhere
WASHINGTON - Seorang pengodam mendedahkan kod sumber perisian antivirus pcAnywhere, keluaran Symantec, sekali gus mencetuskan kebimbangan bahawa pihak-pihak tidak bertanggungjawab akan menceroboh komputer pelanggan yang menggunakan produk firma itu.

Salahuddin MB Johor - waduh..waduh..waduh... angan2 Mat Jenin


Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub akan dilantik sebagai Menteri Besar Johor, sekiranya Pas menguasai negeri tersebut pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) ini.

Membayangkan hasrat itu, Pesuruhjaya Pas Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohamed berkata, ‘tuan punya badan’ juga telah memberi lampu hijau bersetuju untuk memikul tanggungjawab tersebut.

Rabu, 8 Februari 2012

Orang Pas muka dok malu: MB

Image Detail

Pengikut Pas sentiasa menanam rasa tidak puas hati terhadap pembangunan dan kebajikan yang dilaksanakan kerajaan negeri mahupun Pusat, di mana pada hakikatnya mereka ibarat `lontar batu sembunyi tangan’.

Sebagaimana perkembangan terbaru, Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) cetusan Perdana Menteri menerusi Bajet 2012 kepada seluruh rakyat negara ini yang berpendapatan RM3,000 ke bawah melibatkan peruntukan keseluruhan kira-kira RM2.6 bilion juga menjadi bahan cercaan kumpulan itu bagi menjayakan agenda politik mereka.

Isnin, 6 Februari 2012

Macamlah jalan itu hak dia: MB


Pemimpin dan penyokong Pas sanggup mengenepikan hak semua pihak, malah, bertindak menghalang petugas Barisan Nasional (BN) memasang kain rentang di tepi jalan raya sempena lawatan Perdana Menteri ke Parlimen Marang, walaupun mereka menyedari kemudahan awam itu dibina oleh Kerajaan Pusat yang dimanfaatkan semua pihak termasuk pembangkang.

Pantun Seloka buat pembangkang

Image Detail
Seloka yang penuh jenaka dan sindiran dilontarkan Ketua Umno Bahagian Marang, Dato’ Yahya Khatib Mohamad ketika berucap membuka tirai majlis Perjumpaan Perdana Menteri Bersama Rakyat Dun Rhu Rendang, di Padang Astaka Majis Derah Marang, di Kampung Paya, Marang, semalam (3 Februari).

Tanpa berucap panjang lima seloka yang mengandungi mesej yang cukup jelas untuk difahami itu berjaya menarik perhatian lebih 10,000 rakyat yang membanjiri program berkenaan.

Sabtu, 4 Februari 2012

PRU-13: Pas terus canang taktik lapuk burukkan UMNO

Image Detail
Pas ketandusan modal untuk menghadapi UMNO pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) apabila terus mencanang taktik lapuknya dengan memburuk-burukkan parti itu bagi menarik sokongan rakyat.

Seperti lazimnya, pemimpin Pas tidak melepaskan peluang mengguna platform sesi penerangan di serata negeri untuk menabur fitnah kononnya UMNO yang menjadi tunggak kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak Islamik.

Jumaat, 3 Februari 2012

Datuk Seri Azizan Abdul Razak belot kepada Pakatan Rakyat

Image Detail

Datuk Seri Azizan Abdul Razak ternyata tidak gentar dengan kritikan sekutu Pas iaitu Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP mengenai tindakan beliau tidak mematuhi apa terkandung dalam Buku Jingga yang dikeluarkan pakatan itu.

Ia terbukti apabila hari ini, Menteri Besar Kedah itu secara terbuka berkata, pelaksanaan apa yang terkandung dalam buku itu yang juga manifesto Pakatan Pembangkang bergantung kepada kesesuaian sesuatu negeri.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...