Translate

17/11/2011

MB mahu jumpa penulis blog di mahkamah - Tindakan yang tepat


Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad nekad mahu mengambil tindakan undang-udang terhadap penulis blog yang menfitnah beliau walaupun terdapat di kalangan mereka sudah memohon maaf secara terbuka.

Katanya, dia tidak akan memaafkan mereka kerana yang dilakukan itu cukup mengaibkan dirinya dan keluarga. Jika saya memaafkan mereka, bermakna senanglah kalau ada lagi penulis yang memfitnah orang, kemudian tampil minta maaf, selepas itu bebas.



“Itu sangat tidak adil bagi pihak yang telah menabur fitnah perlu bertanggungjawab dan menerima hukuman sewajarnya, saya serah semua ini kepada pihak polis.

“Selepas polis selesai menjalankan siasatan, saya akan melantik peguam dan jumpa dimahkamah,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Exco di Wisma Darul Iman, Kuala Terengganu, semalam.

Katanya, penulis-penulis itu mahu musnahkan reputasi dan kerjaya saya dan sekarang sudah tiba masanya kita jumpa di mahkamah.

“Ahmad menolak dakwaan penulis blog itu kononnya beliau berkahwin kali ketiga dan mengaitkannya dengan isu tangkap khalwat. Saya tidak berkahwin kali ketiga,” katanya.

Menteri Besar sebelum ini dilaporkan bercadang untuk membuat laporan polis dan menyaman dua pemilik laman blog yang dikatakan memfitnah dirinya berhubung isu beliau dikatakan telah ditangkap basah sebelum ini.

Ahmad merujuk dua dua blogger itu ialah pemilik blog http://msomelayu.blogspot.com/ dan guanopulok.blogspot.com yang didakwa memfitnah beliau sejak tiga bulan lalu.
Tambah Dato’ Seri Haji Ahmad, pihaknya juga telah mengenalpasti pemilik blog itu sebagai blog 'mso' manakala sebuah lagi blog iaitu 'guanopulok' masih lagi disiasat kerana blog tersebut dipercayai telah didaftarkan di California.
Dalam laporan pada 4 Oktober lalu, pemilik blog guanopulok.blogspot.com mendakwa Menteri Besar itu telah 'ditangkap' oleh seseorang di Hilton Sentral.

Menurut cerita dalam blog itu, isteri ketiganya itu yang berumur sekitar 40-an merupakan bekas isteri ahli perniagaan yang juga bekas isteri kerabat Diraja Terengganu.

Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Zamri Shamsudin mengesahkan telah menerima laporan berhubung perkara itu.
"Saya tak boleh ulas panjang mengenai perkara itu tapi kita akan siasat kes tersebut di bawah Seksyen 500 Kanun Keseksaan," katanya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...