Translate

19/10/2011

Selepas e-Book guru pula akan mendapat komputer riba

Image Detail

Beruntung sungguh menjadi rakyat Terengganu, selepas selesai pengagihan e-Book kepada murid tahun empat kerajaan negeri akan meneruskan tanggungjawab memastikan guru yang bertugas di negeri ini mendapat kemudahan laptop percuma.

Seramai 2.300 guru yang mengajar tahun enam di sekolah rendah seluruh negeri ini bakal menerima laptop yang akan diagihkan secara berperingkat mulai minggu depan.


Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said berkata, pengagihan laptop kepada guru terbabit satu lagi usaha kerajaan untuk meningkatkan mutu pendidikan dengan menyediakan kemudan teknologi maklumat kepada pendidik.

Katanya, katanya penggunaan IT dikalangan guru juga amat penting supaya mereka dapat menggunakan segala kemudahan teknologi untuk tujuan pembelajaran.

Beliau berkata, kerajaan sentiasa memberi perhatian kepada golongan pendidik dan mereka wajar menyokong segala usaha yang dilakukan kerajaan untuk pembangunan pendidikan.

Ketika ini,katanya, Terengganu mempunyai 23,000 guru yang sedang bertugas di seluruh negeri dan mereka sepatutnya mampu menjadi agen pembangunan pendidikan kerana sentiasa diberi pelbagai kemudahan dan insentif semasa bertugas.

Beliau berkata demikian pada majlis penyampaian e-Book kepada 664 murid tahun empat dari Kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut, di Sekolah Kebangsaan Seri Nail,Kuala Besut.

Hadir sama pengerusi Jawatankuasa Kesihatan,Perpaduan dan Hal Ehwal Pengguna Negeri YB Dr A Rahman Mokhtar yang juga ADUN Kuala Besut, ADUN Kota Putera, Muhamad Pehimi Yusof, ADUN Hulu Besut, Nawi Mohamad, ADUN Jabi, Ramlan Ali dan Pegawai Daerah Besut,A Rahim Jusoh.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...