Translate

14/10/2011

Bob Lokman mengakui lebih hebat daripada Nik Aziz dan DS Hadi


Hebat sungguh bekas artis kita ni yang kini jadi penceramah PAS.Lagaknya macam dialah lebih Islam dari segala orang Islam di negara ini.

Itu berdasarkan cakapnya yang dipetik Malaysia Insider: Saya bukan nak masuk politik, (atau) jadi wakil rakyat, saya nak bantu orang-orang Islam negara kita ini, mengaku kenal Allah, kenal Islam, tapi sebenarnya Islam pada nama, pada Melayu sahaja.


Ini gara-gara nak tunjuk keras kepala tidak mahu pergi bagi keterangan kepada Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) setelah dicekup beri ceramah tanpa tauliah Isnin lalu.

JAIS akan memohon waran tangkap kerana dia tidak hadir untuk tujuan itu pagi Rabu.

Bob Lokman atau nama sebenarnya Muhamad Hakim Lokman dipetik sebagai berkata dia tidak akan pergi ke pejabat JAIS atas alasan agensi agama itu tidak melaksanakan dasar Islam secara keseluruhan, tetapi lebih memihak kepada dasar pemerintahan UMNO-BN.

Bob Lokman ditahan mengikut Seksyen 119 Enakmen Pentadbiran Islam (Negeri Selangor) 2003 iaitu ceramah tanpa tauliah di Masjid Sungai Lui, Hulu Langat.

Dia mendakwa penguasa JAIS dan kadi yang menahannya pada malam itu datang sebagai wakil UMNO, yang cuba menghalang usaha dakwah dilakukannya demi kepentingan politik.

“Kalau nak tangkap saya, tangkaplah, nak heret sekalipun, tapi saya tak kan pergi menyerah kepada mereka,”katanya.

Rasanya elok bos-bos PAS bagi taklimat pada Bob Lokman bahawa JAIS cuma menguatkuasakan arahan yang dikeluarkan oleh Sultan Selangor sendiri.

Arahan baginda ini sudah lama berkuatkuasa antaranya untuk elak timbul masalah ajaran sesat dan sebagainya di negeri itu.

Kalau dia melawan bermakna bukan JAIS tetapi lawan Sultan Selangor.

Tinggi mana ilmu agama Bob Lokman sampai boleh berlagak nak mengata “saya nak bantu orang-orang Islam negara kita ini, mengaku kenal Allah, kenal Islam, tapi sebenarnya Islam pada nama, pada Melayu sahaja.”

Masa baru masuk PAS pada 9 Februari lalu dia mendakwa anak-anaknya tidak selamat berada dalam ‘ senario masa kini’.

Lupakah dia berapa lama dia dok ‘telan’ duit sebagai artis sebelum itu dan hidup dalam suasana semasa di negara ini.

Ramai orang lain yang berubah dari zaman dulu 'yang penuh warna warni' ke zaman baru yang lebih warak....tetapi tidak perlulah berlagak lebih hebat dari seorang 'Ayatullah'.-13/10/2011

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...