Translate

23/09/2011

TINDAKAN TEGAS AKAN DIAMBIL KE ATAS ANAK MAT SABU

Image Detail

'Jangan buat tuduhan tanpa bukti'

JOHOR BAHRU 22 Sept. - Anak Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu, Ahmad Saiful Islam dinasihatkan agar tidak membuat tuduhan terhadap pasukan polis tanpa mempunyai bukti.

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar berkata, tuduhan Ahmad Saiful yang mendakwa polis menjadi dalang dalam cubaan membakar rumah mereka kelmarin tidak boleh diterima akal.

"Saya pun hairan, adakah boleh diterima akal menuduh pihak polis yang menjadi dalang dalam cubaan membakar rumah. Jangan buat tuduhan, jika ada bukti kemukakan atau boleh berjumpa saya," katanya.

Semalam, akhbar melaporkan kediaman Mohamad atau Mat Sabu cuba dibakar individu tidak dikenali selepas disimbah cecair dipercayai minyak tanah.

Bagaimanapun, dalam kejadian pukul 12.40 tengah malam itu, rumah teres dua tingkat itu tidak mengalami kerosakan teruk, sebaliknya hanya sebahagian pintu pagar yang terjejas.

Khalid ditemui selepas merasmikan Seminar Pembentangan Kertas Kerja Bengkel Cadangan Penjenamaan Penstrukturan Semula Pasukan Gerakan Marin (PGM) di sini hari ini.

Mengenai desakan banyak pihak yang mahu tindakan diambil terhadap Ahli Dewan Undangan Negeri Kota Alam Shah, M. Manoharan yang menulis dalam laman sosial, Facebooknya baru-baru ini untuk menukar Jalur Gemilang jika pembangkang memperoleh kuasa, Khalid menasihatkan ahli politik supaya berhati-hati ketika mengeluarkan kenyataan.

"Ahli politik diminta tidak membuat kenyataan sesuka hati lebih-lebih lagi membabitkan isu sensitif yang boleh menggugat ketenteraman awam.

"Kebanyakan mereka yang suka buat kenyataan ikut sedap mulut semuanya orang terpelajar. Jadi, berhati-hati dan beringatlah apabila bercakap," katanya.

Mengulas lanjut, Khalid berkata, pihaknya akan mengkaji tindakan yang bersesuaian memandangkan terdapat laporan polis dibuat oleh pelbagai pihak.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...