Translate

25/09/2011

MCA, GERAKAN BERSEKONGKOL DAN SATU HATI DENGAN DAP !!!!


KUALA LUMPUR 23 Sept. - Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein menegaskan UMNO tidak akan membincangkan isu perlaksanaan hukum hudud bersama parti komponennya dalam Barisan Nasional (BN).

Beliau yang juga Naib Presiden UMNO itu berkata, UMNO juga tidak perlu membalas kenyataan yang dikeluarkan mana-mana pemimpin pembangkang berhubung perkara itu.


"Tanyalah Pas kerana merekalah yang ingin melaksanakan hukum hudud, negeri berkebajikan atau apa sahaja yang mahu dilakukan mereka.

"Kenapa perlu tanya saya (UMNO) kerana itu merupakan agenda mereka dan kenapa UMNO perlu membalas kenyataan sedemikian yang dikeluarkan Pas sendiri," katanya ketika ditemui di Rumah Terbuka KDN di Dewan Tun Razak, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini hari ini.

Pas menerusi Mursyidul Am- nya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat baru-baru ini bertegas akan menubuhkan sebuah negara Islam serta melaksanakan hukum hudud biarpun tidak mendapat sokongan daripada sekutunya dalam pembangkang iaitu DAP.

Ditanya pendirian MCA yang dikatakan sanggup berpisah dengan UMNO jika parti itu mengikut jejak langkah Pas yang mahu melaksanakan hudud, Hishammuddin menyatakan perkara itu tiada kena mengena dengan UMNO.

"Kita tidak pernah membincangkan perkara itu dengan MCA (Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek) kerana isu itu bukan urusan BN.

"Jika perdebatan mahu dilakukan, ia bukanlah di kalangan BN sebaliknya Pas dengan Pakatan Rakyat. Kita tiada kena-mengena," jelasnya.

Setiausaha Agung MCA, Datuk Seri Kong Cho Ha dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini berkata, parti itu akan keluar dari pakatan BN jika UMNO melaksanakan hukum hudud seperti yang mahu dilaksanakan PAS di Kelantan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...